7 اردیبهشت 1403

قرارگاه جنبش انقلابیون (قجا)

قرارگاه امنیتی و سایبری جنبش انقلابیون جمهوری اسلامی ایران

به چه روشی سرعت سیستم مک را افزایش دهیم

سیستم های مک نیز می توانند کندوآهسته عمل کنند.

سیستم های مک نیز می توانند کندوآهسته عمل کنند. اگر به نظر می رسد مک شما کندتر از آنچه باید کار می کند، نکات متنوعی که در اینجا وجود دارد به شما کمک می کند تا مشکل را شناسایی و رفع کنید. مانند رایانه های شخصی ویندوز، دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است یک مک کند باشد.

از برنامه‌هایی که وعده «بهینه‌سازی» مک شما و اجرای سریع‌تر آن را می‌دهند دوری کنید. برخی از برنامه‌های «تمیز کردن» – مانند نسخه مک CCleaner – می‌توانند فایل‌های موقت را حذف کرده و فضا را آزاد کنند، اما باعث نمی‌شوند Mac شما سریع‌تر عمل کند.

1–    برای افزایش سرعت مک بوک، نرم افزارها را آپدیت کنید
قدیمی بودن برنامه ها و سیستم عامل، سرعت لپ تاپ را به شدت کاهش می دهد. در اغلب اوقات آپدیت های تازه باعث بهبود عملکرد سیستم می شوند و همچنین به وضعیت شارژ و باتری، کمک می کنند. بنابراین به عنوان یک راهکار ساده برای رفع مشکل کاهش سرعت مک بوک، می توانید سیستم عامل یا نرم افزارهای مک بوک را بروز رسانی کنید. روی آیکون اپل کلیک کنید و از طریق منو به نمایش درآمده گزینه «App Store» را انتخاب نمایید. سپس از طریق گزینه «Updates» روی «Update All» کلیک کنید تا مراحل به روزرسانی آغاز شود.

2-    بدافزارها را شناسایی کنید!
برای افزایش سرعت مک بوک، بد نیست سیستم را اسکن و بدافزارها را شناسایی و حذف نمایید. بسیاری تصور می کنند که لپ تاپ های اپل اصلا ویروسی نمی شوند. البته در مقایسه با ویندوز، مک او اس بسیار امن و مطمئن است. اما به هرحال هکرها دست از تلاش برنمی دارند و همچنان احتمال ویروسی شدن مک وجود دارد.

بنابراین یک آنتی ویروس مخصوص مک روی لپ تاپ خود نصب کرده و مرتبا سیستم را با آن اسکن کنید. به این ترتیب، برنامه های مخرب شناسایی شده و می توانید با حذف کردن آنها، سرعت سیستم را افزایش دهید.

3-    برنامه های بی استفاده را حذف کنید
اگر سیستم اپل شما بسیار دیر بوت می شود و سرعت کار و پردازش آن پایین است، بد نیست یک بازبینی روی برنامه های خود داشته باشید. نرم افزارها و برنامه هایی را که کمتر از آنها استفاده می کنید، حذف کنید تا سرعت سیستم بهتر شود. روی آیکون اپل کلیک کنید و وارد «System Preferences» شوید. حالا در پنجره باز شده، گزینه «Users & Groups» را انتخاب و سپس روی تب «Login items»  کلیک کنید. به این ترتیب لیستی از استارت آپ های موجود در سیستم نمایش داده می شود و می توانید مواردی که نیازی به آنها ندارید، حذف کنید.

4-    زیبایی تصاویر را کم کنید
اگر به دنبال افزایش سرعت مک بوک هستید، لازم نیست از جلوه های ویژه برای زیباتر کردن تصاویر استفاده کنید. افکت های بصری را کم کنید تا هم سرعت سیستم افزایش پیدا کند و هم عملکرد آن بهتر شود. برای این منظور، کافی است دوباره به «System Preferences» بروید و از طریق آن وارد پنجره «Accessibility» شوید. حالا در بخش «Display»، گزینه «Reduce transparency» را پیدا کنید و با کلیک روی چک باکس کنارش، آن را فعال نمایید.

5-    حافظه کش را پاک کنید
یک ترفند ساده دیگر برای افزایش سرعت مک، پاک کردن حافظه کش است. فایل های غیر ضروری زیادی ممکن است در سیستم جمع شوند که در نهایت، سرعت پردازش ها را کاهش می دهند. این درحالی است که با پاک کردن حافظه کش و این فایل ها، فضای هارد سبک می شود و سرعت سیستم نیز افزایش پیدا می کند.

6-    دسکتاپ را مرتب کنید
شاید به نظر عجیب باشد؛ اما مرتب بودن دسکتاپ هم کمک زیادی به افزایش سرعت مک بوک می کند. باور کنید یک دسکتاپ شلوغ و پر آیکون، سرعت پردازش های سیستم را به میزان محسوسی کاهش می دهد! پس بهتر است هر از گاهی دسکتاپ سیستم را مرتب کنید تا عملکرد پردازشی کامپیوترتان با کندی مواجه نشود.

7-    اپلیکیشن ها را به طور کامل ببندید
برای افزایش سرعت لپ تاپ apple باید برنامه ها را به طور کامل ببندید. جالب است بدانید که وقتی روی کلید «X» قرمز رنگ کلیک می کنید، برنامه به طور کامل بسته نمی شود و در پس زمینه فعال می ماند. اما باید اپ ها به طور کامل بسته شوند تا دیگر فضایی اشغال نکنند و سرعت سیستم را پایین نیاورند. برای این منظور، روی آیکون برنامه مورد نظرتان کلیک راست کنید و سپس با انتخاب گزینه «Quit»  اپ مورد نظر را به طور کامل ببندید. البته این کار به کمک میانبر کیبورد «CMD + Q» نیز امکان پذیر است.

https://313-313.ir/