رضا عطاران در نهایت سادگی و با زبان روان سیاسی ترین و اجتماعی ترین سریال های تاریخ ایران را ساخت..
در سریال خانه به دوش تقابل طبقه سرمایه داری که نماینده اش اصلان بود را با طبقه کارگری که نماینده اش آقا ماشالله بود را به تصویر کشید، او نشان داد که سرمایه دارانی که با فریب ثروت به دست آورده اند توسط آقا ماشالله ها پایین کشیده میشوند.. آقا ماشالله اوایل سریال از رودرویی با طبقه سرمایه دار میترسید اما اواخر سریال به تقابل رو آورد.
در سریال متهم گریخت وقایع حاصل از مهاجرت روستانشینان و شهرنشینان شهر های کوچک به پایتخت را تصویر کشید، جایی که هاشم آقا در مشکلات پایتخت نشینی غرق میشود و در آخر به زادگاهش باز میگردد.
در سریال بزنگاه هم که به طنز سیاه روی آورد و مشکلاتی همچون اعتیاد و طلاق و دعوا برسر ارث را بدون استاندارد های صدا و سیما به تصویر کشید. در بزنگاه نشان داد که یک خانواده چگونه بر سر ارث یکدیگر را قربانی میکند، در بزنگاه کل شخصیت ها سیاه و سفید بودند، هر فرد نماد گروهی از جامعه بود..
رضا عطاران در دهه هشتاد سریال هایی ساخت که چندین برابر سینما اصغر فرهادی اثر داشت..
قرارگاه جنبش انقلابیون (قجا)
سروش +
ایتا
آپارات
مطالب برتر
استوری سپهر حیدری بازیکن سابق پرسپولیس در حمایت از خانمش و پاسخ به حواشی
باند جنایتکار رسانهای ساسی مانکن چه کسانی هستند؟
فریبکاری ساسیمانکن 250هزار فالوئر از میان کاربران مذهبی به صفحهاش اضافه کرد