6 اردیبهشت 1403

قرارگاه جنبش انقلابیون (قجا)

قرارگاه امنیتی و سایبری جنبش انقلابیون جمهوری اسلامی ایران

واسطه شدن حساب بانکی سرمایه گذار ارزهای دیجیتال

رئیس پلیس فتا اصفهان از شناسایی فردی خبر داد که با جلب اعتماد جوان جویای کار اقدام به سوء استفاده از حساب وی به عنوان حساب واسط کرده بود.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ سيد مصطفي مرتضوي، رئیس پلیس فتا اصفهان در تشریح این خبر اظهار داشت: با ارائه مرجوعه قضايي توسط جوان جویای کار مبني بر واریز وجوه نقدی توسط کارفرمای جعلی به حساب وی و سپس خرید ارزهای دیجیتال که موجب مسدودی حساب وی و الزام به جبران خسارت مالباختگان شده، رسيدگي به موضوع در دستور کارشناسان قرار گرفت.

وی عنوان كرد: بنابر اظهارات شاکی مدتی قبل با هدف استخدام با فردی در تلگرام آشنا شده که با جلب اعتماد از وی درخواست می شود پس از دریافت وجه نقد از طریق حساب بانکی خود اقدام به خرید ارز دیجیتال کند و بصورت درصدی پورسانت خود را دریافت کند.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به اینکه در چنین مواقعی فرد کلاهبردار با استفاده از کارت و حساب بانکی دیگران در فضای مجازی فعالیت می‌کند تا ردی از خود به‌جا نگذارد، از حساب شاکی به عنوان مقصد برداشت های غیر مجاز استفاده و آنها را به ارز دیجیتال تبدیل کرده است.

سرهنگ مرتضوي گفت: مهم‌ترین عامل گرفتاری افراد در دام کلاهبرداران اینترنتی و سوءاستفاده از حساب آنان به‌عنوان حساب واسط بی توجهی به توصیه‌های پلیس فتا است، شهروندان تحت هیچ شرایطی نباید حساب و کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار دهند و در خریدها و پرداخت‌های اینترنتی خود به اصالت درگاه دقت کنند تا در دام درگاه‌های جعلی و سوءاستفاده از اطلاعات مالی آن‌ها به‌عنوان حساب واسط گرفتار نشوند.

رئیس پلیس فتا اصفهان خاطر نشان کرد: مطابق قوانین و مقررات جاری مسئولیت تمام تراکنش ها و مبادلاتی که از طریق حساب و کارت بانکی انجام شود بر عهده دارنده حساب است و هیچ ادعایی مبنی بر اجاره دادن حساب برای مراجع قانونی و انتظامی و قضایی قابل قبول نیست.

https://313-313.ir/