31 فروردین 1403

قرارگاه جنبش انقلابیون (قجا)

قرارگاه امنیتی و سایبری جنبش انقلابیون جمهوری اسلامی ایران

بازیابی اطلاعات بستگی به این دارد که استراتژی پشتیبان‌گیری شما چقدر خوب است

بر اساس یک نظرسنجی سالانه که در آوریل 2022 توسط Apricorn انجام شد، 99٪ از تصمیم گیرندگان فناوری اطلاعات اظهار می کنند که استراتژی‌های پشتیبان در اختیار دارند، اما فقط 26٪ اعتراف کرده‌اند که قادر به بازیابی کامل همه داده‌ها / اسناد در هنگام بازیابی از یک نسخه پشتیبان نیستند.

بر اساس یک نظرسنجی سالانه که در آوریل 2022 توسط Apricorn انجام شد، 99٪ از تصمیم گیرندگان فناوری اطلاعات اظهار می کنند که استراتژی‌های پشتیبان در اختیار دارند، اما فقط 26٪ اعتراف کرده‌اند که قادر به بازیابی کامل همه داده‌ها / اسناد در هنگام بازیابی از یک نسخه پشتیبان نیستند.

در واقع، در پاسخ به سوال در مورد استراتژی پشتیبان‌گیری موجود خود، 27٪ اذعان کردند که پشتیبان‌گیری خودکار در یک مخزن مرکزی و شخصی وجود دارد. این امر نشان می‌دهد که شرکت‌ها نیاز به یک استراتژی پشتیبان قوی برای محافظت از داده‌های خود را پذیرفته‌اند، که آنها را قادر می‌سازد برای آماده‌سازی، پاسخگویی و بازیابی از اختلال در آن‌ها اقدام کنند.

با این حال، تقریبا 60 درصد از کسانی که پشتیبان‌گیری دارند، اذعان کردند که این کار را فقط از طریق یک پشتیبان خودکار در یک مخزن مرکزی انجام داده‌اند. جان فیلدینگ اظهار داشت: «این موضوع نگران‌کننده است، زیرا استفاده از ابر (یا هر مخزن ذخیره‌سازی) به‌عنوان تنها مکان پشتیبان، در صورتی که یک کسب‌وکار دچار حمله سایبری یا مشکل فنی شود که آن سرویس یا داده‌های آن را از دسترس خارج می‌کند، مخاطرات پرهزینه  و کسب‌وکار را مختل می‌کند. مدیر عامل EMEA Apricorn.

«پشتیبان‌گیری ضروری است، اما پشتیبان‌گیری‌هایی که کار می‌کنند، بسیار ضروری‌تر هستند. سازمان‌ها باید «قاعده 3-2-1» را بپذیرند: سه نسخه از داده‌ها را در دو رسانه مختلف داشته باشند که یکی از آنها خارج از سایت است. با توجه به استفاده از پشتیبان‌گیری‌های شخصی و مرکزی، به نظر می‌رسد که برخی به این موضوع توجه کرده‌اند، اما هنوز کار برای انجام دادن وجود دارد.

یک استراتژی پشتیبان گرد که در هسته آن رمزگذاری است، با نقاط قوت هر مکان ذخیره‌سازی در فرآیند بازی می‌کند. با این حال، فرآیند بازیابی باید به طور منظم و دقیق مورد آزمایش قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که در صورت نقض، می‌توان به بازیابی کامل داده‌ها دست یافت.

بعلاوه، 15 درصد از تصمیم گیرندگان فناوری اطلاعات مورد بررسی اظهار داشتند که بزرگترین مشکل در اجرای یک طرح امنیت سایبری، نداشتن پشتیبان به اندازه کافی قوی برای امکان بازیابی سریع از هر حمله است. باز هم، این نگران کننده است، زیرا بیش از 70٪ مجبور به بازیابی اطلاعات از یک نسخه پشتیبان شده اند و 26٪ آن را از دست داده‌اند، پاسخ دهندگان اعتراف کرده‌اند که فقط می‌توانند برخی از داده‌ها / اسناد را بازیابی کنند یا ناموفق بوده‌اند، زیرا فرآیندهای پشتیبان گیری قوی در آنها وجود ندارد. 

فیلدینگ اظهار داشت: “بیش از 60 درصد از پاسخ دهندگان هنوز انتظار دارند که کارمندان سیار/راه دور آنها را در معرض خطر نقض داده‌ها قرار دهند. با خطرات بسیار زیاد، یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ایجاد پشتیبان‌گیری محلی و آفلاین، ذخیره کپی‌های فایل‌های حیاتی بر روی هارد دیسک‌های رمزگذاری شده خارجی و USB با ظرفیت بالا است. اینها را می‌توان از شبکه جدا کرد تا شکاف هوایی بین اطلاعات و تهدید ایجاد شود و به کارکنان این امکان را می‌دهد که در صورت نیاز، داده‌ها را به سرعت و به صورت محلی بازیابی کنند و همچنین می‌توانند به طور ایمن داده‌ها را در حالت آفلاین جابجا کنند.

https://313-313.ir/