9 فروردین 1403

قرارگاه جنبش انقلابیون (قجا)

قرارگاه امنیتی و سایبری جنبش انقلابیون جمهوری اسلامی ایران

گزارش نگران‌کننده ITRC از رکوردشکنی حملات سایبری در سال 2023 خبر می‌دهد

طبق این گزارش، تاکنون در سال جاری 2116 مورد به‌خطر افتادن داده‌های کاربران توسط شرکت‌ها گزارش شده است.

حملات سایبری در سال 2023 گسترش زیادی پیدا کرده است و سازمان «مرکز منابع سرقت هویت» (ITRC) در گزارش جدیدی اعلام کرد که تا پایان ماه سپتامبر، 2116 مورد به‌خطر افتادن داده‌های کاربران توسط شرکت‌ها گزارش شده است. رکورد قبلی به سال 2021 مربوط می‌شود که در آن زمان، این میزان 1862 مورد بوده است و با هک اخیر 23andMe که اطلاعات ژنتیکی میلیون‌ها مشتری آن را تحت تأثیر قرار داده است، سه‌ماهه چهارم سال 2023 شروع نگران‌کننده‌ای داشته است.

در سه‌ماهه سوم امسال 733 مورد توسط شرکت‌ها گزارش شده که 66 میلیون نفر را تحت تأثیر خود قرار داده است. سرویس‌های خدمات مالی بیشترین حملات را به خود اختصاص داده‌اند و برای اولین بار از سه ماهه دوم سال 2022 در صدر فهرست قرار گرفته‌اند. در سه‌ماهه سوم سال مجموعاً 204 گزارش حمله توسط این شرکت‌ها ثبت شده که از 135 مورد گزارش‌شده در دو سال گذشته بیشتر است.

شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات بهداشتی نیز 113 مورد از به‌خطر افتادن داده‌های خود را در سه ماهه سوم گزارش کرده‌اند. با این حال، این میزان برای هیچ صنعت دیگری سه رقمی نبوده است.

«اوا ولاسکوئز»، رئیس و مدیر عامل ITRC توضیح می‌دهد:

«در حالی که تعداد موارد ثبت‌شده از نقض داده‌ها کاملاً قابل‌توجه است، متأسفانه این میزان چندان تعجب‌آور نیست. دلایل زیادی برای افزایش خطرات مربوط به داده‌ها وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به افزایش شدید حملات روز صفر و موج جدیدی از حملات باج‌افزار اشاره کرد.»

با این حال، ITRC در گزارش خود که شامل باج‌افزارها، حملات فیشینگ و بدافزارها می‌شود، به یک نکته مثبت نیز اشاره کرده است: علیرغم رکود تعداد تخلفات، تعداد کل قربانیان، تاکنون در شرایط بهتری قرار دارد. در طول سه فصل ابتدایی سال جاری، حملات سایبری 233.9 میلیون قربانی به‌همراه داشته است که این میزان در سال 2022، 425 میلیون نفر بوده است.



“”قرارگاه جنبش انقلابیون(قجا)””

https://313-313.ir/