15 اردیبهشت 1403

قرارگاه جنبش انقلابیون (قجا)

قرارگاه امنیتی و سایبری جنبش انقلابیون جمهوری اسلامی ایران

چرا و چگونه امنیت سایبری باید جدی گرفته شود

با پیشرفت فناوری، پیچیدگی امنیت سایبری و حملات سایبری نیز افزایش می‌یابد. کسب‌وکارهای کوچک به‌ویژه در برابر این حملات آسیب‌پذیر هستند زیرا آن‌ها اغلب منابع لازم برای سرمایه‌گذاری در اقدامات امنیتی سایبری قوی را ندارند. حمله سایبری می‌تواند منجر به از دست دادن داده‌های حساس، ضرر مالی و آسیب به اعتبار یک شرکت شود.

امنیت سایبری برای مشاغل کوچک مهم است زیرا می‌تواند به محافظت از آن‌ها در برابر این حملات کمک کند. کسب‌وکارهای کوچک با انجام اقداماتی برای ایمن‌سازی سیستم‌ها و داده‌های خود، می‌توانند خطر حمله را کاهش دهند و در صورت وقوع حمله، آسیب را به حداقل برسانند.

تعدادی گام وجود دارد که کاربران و کسب‌وکارها می‌توانند برای بهبود امنیت سایبری خود انجام دهند. بیایید به چگونگی و چرایی آن بپردازیم.

به‌ روز نگه‌ داشتن شبکه شما

همان‌طور که جهان به‌طور فزاینده‌ای آنلاین می‌شود، به‌روز نگه‌داشتن امنیت سیستم شما اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا باید مطمئن شوید که امنیت شما همیشه به‌روز است:
1-    تهدیدهای جدید دائماً در حال ظهور هستند. به‌محض شناسایی یک تهدید جدید، به‌روزرسانی‌های امنیتی برای مبارزه با آن منتشر می‌شود. اگر آخرین به‌روزرسانی امنیتی را ندارید، درخطر ابتلا هستید.
2-    به‌روزرسانی‌های امنیتی اغلب شامل بهبودها و ویژگی‌های جدید هستند، نه‌فقط رفع آسیب‌پذیری‌ها. با به‌روز نگه‌داشتن امنیت خود، به جدیدترین و بهترین ویژگی‌هایی که می‌تواند به ایمن نگه‌داشتن سیستم شما کمک کند، دسترسی خواهید داشت. نرم‌افزارهای امنیتی قدیمی درواقع می‌توانند آسیب بیشتری نسبت به سود داشته باشند.

با استفاده از مدیر رمز عبور (Password Manager)

مدیر رمز عبور یک برنامه نرم‌افزاری است که به کاربر کمک می‌کند رمزهای عبور را ذخیره و سازمان‌دهی کند. یک مدیر رمز عبور معمولاً رمزهای عبور کاربر را در یک پایگاه داده رمزگذاری شده ذخیره می‌کند که می‌تواند با رمز عبور اصلی یا کلید باز شود.
یک مدیر رمز عبور می‌تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که رمزهای عبور شما قوی و منحصربه‌فرد هستند و همچنین می‌تواند به شما در پیگیری همه آن‌ها کمک کند. به‌این‌ترتیب، لازم نیست خودتان آن‌ها را به خاطر بسپارید و مجبور نیستید آن‌ها را درجایی که کسی می‌تواند آن‌ها را پیدا کند، یادداشت کنید.

بسیاری از مدیران رمز عبور (Password Manager) مختلف در دسترس هستند و با بررسی منابع آنلاین می‌توانید بهترین مدیران رمز عبور را برای خود و الزامات امنیتی خود بیابید.

بنابراین، مهم است که یکی را انتخاب کنید که برای شما مناسب است. برخی از ویژگی‌هایی که باید به دنبال آن‌ها باشید از قبیل توانایی ذخیره چندین رمز عبور، ایجاد رمزهای عبور قوی و همگام‌سازی بین دستگاه‌ها هستند.

تجارت آنلاین و کار از خانه

کار از خانه برای بسیاری از افراد به امری عادی تبدیل‌شده است که زندگی را برای بسیاری از مشاغل آسان‌تر می‌کند، اما مجموعه‌ای از خطرات امنیت سایبری خود را به همراه دارد. در اینجا چند نکته برای ایمن نگه‌داشتن اطلاعات خود در حین کار از خانه آورده شده است.

هنگامی‌که از خانه کار می‌کنید، مهم است که از خطرات احتمالی امنیت سایبری آگاه باشید. هکرها می‌توانند کارکنان خانه را با کلاهبرداری های فیشینگ، بدافزارها و سایر حملات هدف قرار دهند. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا در فضای آنلاین ایمن بمانید.
1-    از یک رمز عبور قوی برای رایانه و تمام حساب‌های آنلاین خود استفاده کنید. از استفاده از کلماتی که به‌راحتی حدس می‌زنید مانند نام یا تاریخ تولد خودداری کنید.
2-    نرم‌افزار خود را به‌روز نگه‌دارید. به‌روزرسانی‌ها را به‌طور منظم برای سیستم‌عامل و برنامه‌های خود نصب کنید. این به‌روزرسانی‌ها اغلب شامل اصلاحات امنیتی هستند که می‌توانند از شما در برابر حملات محافظت کنند.

حریم خصوصی واقعاً دیگر وجود ندارد

درواقع مصرف‌کنندگان معمولی دیگر مانند گذشته از حریم خصوصی برخوردار نیستند. حتی برنامه‌های تلویزیونی که آن‌ها تماشا می‌کنند در حال پیگیری است. بدیهی است که این موضوع همه را آزار نمی‌دهد، اما بازهم نداشتن چیزی خصوصی باید همه ما را نگران کند.

در عصر رسانه‌های اجتماعی و اتصال مداوم، مهم است که از نحوه محافظت از حریم خصوصی آنلاین خودآگاه باشید. در اینجا چند نکته وجود دارد و شما باید مراقب آنچه پست می‌کنید باشید. هنگامی‌که چیزی آنلاین است، برای همیشه وجود دارد. قبل از ارسال هر چیزی که می‌تواند خصوصی یا شرم‌آور تلقی شود، دو بار فکر کنید.

تنظیمات حریم خصوصی خود را تنظیم کنید. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توییتر دارای تنظیمات حریم خصوصی هستند که به شما امکان می‌دهد کنترل کنید چه کسی می‌تواند پست‌های شمارا ببیند. مطمئن شوید که گزینه‌های مختلف را درک کرده‌اید و گزینه‌ای را که برای شما مناسب است انتخاب کنید.

در مورد چیزی که روی آن کلیک می‌کنید مراقب باشید. بسیاری از وب‌سایت‌ها کلیک‌های شمارا دنبال می‌کنند و این اطلاعات را به تبلیغ‌کنندگان می‌فروشند. اگر نگران حریم خصوصی خود هستید، از افزونه مرورگری مانند Privacy Badger استفاده کنید که این کوکی‌های ردیابی را مسدود می‌کند.

https://313-313.ir/