9 فروردین 1403

قرارگاه جنبش انقلابیون (قجا)

قرارگاه امنیتی و سایبری جنبش انقلابیون جمهوری اسلامی ایران

اطلاعیه‌ی سوم وزارت اطلاعات پیرامون فاجعه‌ی تروریستی کرمان

دستگیری تعدادی از سرکردگان داعشی و انتقال آن‌ها به بازداشتگاه‌های کشور

هلاکت دو تروریست در درگیری مسلحانه با سربازان گمنام امام زمان (عج)

باسمه تعالی

در پی وقوع فاجعه‌ی غمبار در مراسم سالگرد شهادت سردار بزرگ مبارزه با تروریسم تکفیری، شهید سپهبد قاسم سلیمانی(ره) در کرمان و در ادامه‌ی جمع‌آوری‌های گسترده‌ی اطلاعاتی و تدابیر امنیتی در داخل و خارج از کشور، اطلاعات قابل توجهی از لایه‌های دخیل در طراحی و اجرای آن عملیات تروریستی حاصل شد. به‌دنبال آن تعداد دیگری از عناصر مرتبط با واقعه‌ی مذکور، در سطوح برخی سرکردگان گروهک مزدور داعش تا عوامل عملیاتی و از اتباع چند کشور، شناسایی، بازداشت و به بازداشتگاه‌های کشور منتقل شدند. با توجه به ادامه‌دار بودن عملیات آفندی و پدافندی و استمرار حضور مترصّدِ سربازان گمنام امام زمان (عج) در محیط‌های هدف، ذیلاً به بخش دیگری از اطلاعات حاصله و اقدامات صورت گرفته اشاره می‌گردد:
1) دو تروریست تکفیری که چند روز پس از حادثه‌ی جنایتکارانه‌ی کرمان، با هدف انجام عملیات مجدد در دیار کریمان وارد کشور شده بودند، با تدابیر هوشمندانه و اقدام فداکارانه‌ی سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره‌کل اطلاعات استان کرمان، به محاصره‌ی دلاورمردان گمنام کرمانی درآمده و در تیراندازی‌های متقابل، هر دو عنصر تکفیری به هلاکت رسیدند. در این عملیات، سناریوی دو مرحله‌ای و خطرناک حمله به یکی از مراکز انتظامی (حمله‌ی مسلحانه به مرکز مورد نظر، سپس دام‌گذاری انفجاری در مسیر نیروهای کمکی)، خنثی شد و دو تروریست تکفیری از اتباع بیگانه از پای درآمدند. همچنین دو بمب دست‌ساز بسیار قوی به وزن بیست کیلوگرم توقیف شد. علاوه بر بمب‌ها، 10 عدد چاشنی الکتریکی، 4 عدد چاشنی ساده، یک قبضه مسلسل اِم پی 4  آمریکایی همراه با 8 تیغه خشاب و 278 عدد فشنگ، و یک قبضه مسلسل کلاشینکف همراه با 5 تیغه خشاب و 181 عدد فشنگ، 7 قبضه نارنجک، 2 عدد دوربین معمولی و دید در شب، 2 دستگاه بی سیم، 3 عدد ریموت، 12 متر سیم با فتیله باروتی و الکتریکی و مقادیر قابل توجهی تجهیزات مرتبط دیگر کشف و ضبط شد.
2) بازداشت یکی از سرکردگان (به‌اصطلاح امیران) داعشی به‌نام «محمد عمران تنویر» با نام مستعار «ابوعمران». وی از اُمرای داعش موسوم به ولایت خراسان بوده است. نامبرده که متخصص بمب‌سازی گروهک مزدور داعش است، از مرتبطین «عبدالله تاجیکی» (مندرج در اطلاعیه‌ی دوم این وزارت‌خانه) بوده است. محمد عمران تنویر حدود 8 سال پیش به داعش پیوسته، در چند کشور منطقه حضور داشته و به عنوان یکی از اُمرای گروهک مزدور داعش ارتقاء یافته است. تحقیقات از نامبرده ادامه دارد.
3) بازداشت یکی دیگر از به اصطلاح امیران داعشی به نام «مهتاب» (مذکّر) که او نیز از عوامل مرتبط با «عبدالله تاجیکی» بوده و با طراحی عبدالله، در پوشش کارگری وارد کشور شده بود. این فرد نیز در مرحله‌ی بازجویی قرار دارد.
4) شناسایی و بازداشت تروریستی دیگر از سرکردگان موسوم به داعش خراسان همراه با چهار نفر از اعضای تیم وی. او فردی آموزش دیده، کاملاً آشنا به روش‌های حفاظتی و شگردهای امنیتی، رابط اصلی «عبدالحکیم توحیدی»، فرمانده‌ی عملیات تروریستی گروهک که نقش سرپلِ سرکرده‌ی فوق‌الذکر با عناصر اعزامی به ایران را ایفا می‌کرده است. 
5) شناسایی و بازداشت یک تروریست که قصد انجام عملیات تروریستی در بارگاه یکی از امامزادگان در حومه‌ی شهر مقدس مشهد را داشت. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که نامبرده از طریق فضای مجازی با گروهک مزدور و آمریکا ساخته‌ی داعش آشنا و با آن مرتبط شده است. از این فرد اسلحه و متعلقات آن کشف شده و تحت تحقیق و بازجویی قرار دارد.
6) و بالاخره شناسایی و رهگیری یکی از سرکردگان گروهک صهیونیستی داعش، به نام «محمد عادل عارف» معروف به «عادل پنجشیری» که طبق آخرین ردهای به‌دست آمده، وارد منطقه‌ای در غرب تهران شده است.
این تروریست نیز از جمله مرتبطین مستقیم عبدالحکیم توحیدی (فرمانده‌ی عملیات تروریستی داعش) بوده که در گذشته به اتهام طراحی عملیات انتحاری در دانشگاه کابل، بازداشت و پس از یک‌سال حضور در زندان بگرام، از زندان آزاد شده و مجدداً به اعمال تبهکارانه روی آورده بود. تاکنون تعدادی از اطرافیان وی (تماماً عضو داعش) شناسایی و بازداشت شده‌اند اما شخص محمد عادل عارف (عادل پنجشیری) متواری و تحت تعقیب قرار دارد. لذا ضمن انتشار تصویر این تروریست سابقه‌دار، از شهروندان گرامی تقاضا دارد هر گونه اطلاعاتی از نامبرده را به ستاد خبری وزارت اطلاعات (شماره 113) گزارش فرمایند.

7) در پایان ضمن تأکید مجدد بر استمرار جمع‌آوری‌های اطلاعاتی و  پایش‌های امنیتی بصورت همه جانبه و شبانه روزی، در تمامی مناطق هدف، اعم از داخل و خارج از کشور، همچنان از ملت شریف ایران استدعا دارد که ضمن حفظ هوشیاری کامل، خادمان گمنام خود را مساعدت و هرگونه اطلاعات مرتبط را (به‌ویژه پیرامون تروریست متواری، عادل پنجشیری) به شماره 113 گزارش فرمایند. همچنین در تمامی اقدامات اشاره شده از همکاری اعضای جامعه اطلاعاتی کشور، به‌ویژه دستگاه محترم قضایی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهی انتظامی کشور، برخوردار بوده‌ایم که از تمامی آن‌ها صمیمانه تشکر و قدردانی می‌گردد.


روابط عمومی وزارت اطلاعات

29/ دی ماه/ 1402

https://313-313.ir/