30 فروردین 1403

قرارگاه جنبش انقلابیون (قجا)

قرارگاه امنیتی و سایبری جنبش انقلابیون جمهوری اسلامی ایران

گوگل به زودی اپلیکیشن های با API قدیمی را مخفی می کند

به زودی فروشگاه گوگل پلی برنامه‌هایی که به‌ روزرسانی نشده‌اند و به آخرین قابلیت‌های اندروید مجهز نیستند را از جستجوهای خود پنهان خواهد کرد. این تغییر از اول نوامبر به مرحله اجرا خواهد شد و به گوگل کمک می‌کند تا یک خانه تکانی در پلی استور صورت پذیرد که در حال حاضر بیش از سه میلیون اپلیکیشن را در خود جای داده است.

گوگل برنامه هایی را که به طور فعال به روز نمی شوند پنهان می کند.
از اول نوامبر، گوگل اپلیکیشن هایی را که توسعه ‌دهندگان قدیمی نگه داشته‌اند به کاربران پیشنهاد نمی‌کند و این مطابق با سیاست مشابهی است که توسط شرکت اپل برای اپ استور اجرا شده است.

در یک پست وبلاگ رسمی گوگل اعلام کرده است، توسعه دهندگان موظفند برنامه های خود را به روز نگه دارند و پس دو سال پس از انتشار و با سطوح API نسخه های جدید اندروید سازگاری داشته باشند. به عنوان مثال اپلیکیشن هایی که در زمان اندروید 12 منتشر شده اند و از API نسخه اندروید 9 استفاده کرده اند شامل این قانون خواهند شد.

توسعه دهندگان بایستی دو سال پس از انتشار اپلیکیشن های خود سطح API آن را بروز کند مگر نه گوگل نه تنها برنامه ها را از فروشگاه Play پنهان می کند، بلکه آنها را برای کشف در دسترس قرار نمی دهد. 

علاوه بر محدودیت برای توسعه دهندگان کاربران نیز نمی‌توانند نسخه قدیمی‌تر یک برنامه را در دستگاه خود نگه دارند. این به این دلیل است که گوگل از کاربران می‌خواهد برنامه‌های خود را به‌روزرسانی کنند یا با عواقب ناشی از در دسترس نبودن برنامه مواجه شوند. جدای از آن، اگر توسعه ‌دهنده تصمیم بگیرد برنامه را برای مدت طولانی به ‌روزرسانی نکند، این بدان معناست که برنامه حتی اگر کاربردی باشد، برای استفاده در دسترس نخواهد بود.

https://313-313.ir/