15 اردیبهشت 1403

قرارگاه جنبش انقلابیون (قجا)

قرارگاه امنیتی و سایبری جنبش انقلابیون جمهوری اسلامی ایران

سنسورهای پوشیدنی گیاهی،10فناوری نوظهور برتر جهانی

بخشی از گزارش 10 فناوری نوظهور برتر مجمع جهانی اقتصاد برای سال 2023،که فناوری های جدیدی را که قرار است در سه تا پنج سال آینده جهان را تحت تاثیر قرار دهند.

به گفته سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد، برای تغذیه کافی جمعیت در حال گسترش جهان تا سال 2050، تولید غذا باید 70 درصد افزایش یابد. بنابراین نوآوری کشاورزی بسیار مهم است. پیشرفت‌های اخیر در پایش محصولات شامل استفاده از تراکتورهای مجهز به حسگر و داده‌های ماهواره‌ای با وضوح پایین است و قبلاً به کشاورزان در افزایش کارایی کمک کرده است. مرز بعدی سنسورهای پوشیدنی گیاهان است – دستگاه‌های کوچکی که می‌توانند به محصولات متصل شوند و به طور مداوم دما، رطوبت، رطوبت و سطوح مواد مغذی را کنترل کنند. این داده‌های بی‌درنگ می‌توانند بازده را بهینه کنند، ضایعات را کاهش دهند، علائم اولیه بیماری را شناسایی کنند و اثرات زیست‌محیطی را به حداقل برسانند. اگرچه چالش‌ها همچنان وجود دارد، اما حسگرهای پوشیدنی گیاهی ممکن است تولید و مدیریت محصول را متحول کنند.
این جلسه توجیهی به عنوان بخشی از گزارش 10 فناوری نوظهور برتر مجمع جهانی اقتصاد برای سال 2023، که فناوری های جدیدی را که قرار است در سه تا پنج سال آینده جهان را تحت تاثیر قرار دهند، ایجاد شده است و با همکاری Frontiers – یک ناشر از همتایان انجام شده است. ، مجلات علمی با دسترسی آزاد.

https://313-313.ir/