16 اردیبهشت 1403

قرارگاه جنبش انقلابیون (قجا)

قرارگاه امنیتی و سایبری جنبش انقلابیون جمهوری اسلامی ایران

یکی از چالش‌های اقتصاد ایران که دور از چشم هیچ کس نیست، وابستگی 100 درصدی اقتصاد ایران به نوسان قیمت دلار می‌باشد

📌یکی از چالش‌های اقتصاد ایران که دور از چشم هیچ کس نیست، وابستگی ۱۰۰ درصدی اقتصاد ایران به نوسان قیمت دلار می‌باشد. ارزش پول داخلی با توجه به افزایش قیمت دلار کاهش یافته و محصولات داخلی را با افزایش قیمت همراه می‎کند. توجه به نمودار قیمت ورق روغنی فهم بهتر این چالش بزرگ را آسان می‌کند.

⚠️فروردین ماه سال ۱۴۰۱ قیمت دلار با ۲۷۵۰۰ تومان معامله می‌شد که این قیمت در اسفند ماه به ۶۰۰۰۰ تومان رسید که در طی مسیر افزایش قیمت دلار، محصولات فولادی اعم از قیمت انواع ورق فولادی و مقاطع مختلف با افزایش قیمت همراه شده که برای مثال می‌توان گفت قیمت پایه لوله و پروفیل سبک از ۳۱۰۰۰ تومان به ۶۵۰۰۰ تومان افزایش قیمت را تجربه کرد.

〽️در نمودار بالا نوسان و افزایش قیمت ورق روغنی را مشاهده می‌نماید. در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ ورق سرد با قیمت ۲۶۰۰۰ تومان معامله می‌شد که با افزایش قیمت بی مهابا قیمت آن به ۵۲۰۰۰ رسید که باعث رکود در بازار و همچنین پیرو آن افزایش قیمت مقاطع تولیدی از این ورق شد.

⛔️مگر فولاد مبارکه به عنوان تولیدکننده ورق روغنی، مواد اولیه اش را به دلار میخرد که محصولاتش را به دلار بفروشد؟!

📎شرکت فولاد مبارکه، با حجم بالای تولید و ارائه ورق در بورس، یکی از کارخانه های تامین ورق روغنی و دیگر ورق های فولادی در کشور می باشد.

.
✍️…
.
▫️قرارگاه جنبش انقلابیون (قجا)▫️
.
🌐 https://313-313.ir
.
▪️سروش +▪️
.
📡 https://splus.ir/Ghja_ir