11 اردیبهشت 1403

قرارگاه جنبش انقلابیون (قجا)

قرارگاه امنیتی و سایبری جنبش انقلابیون جمهوری اسلامی ایران

شبکه قاچاق سوخت در استان مرکزی متلاشی شد

شبکه قاچاق سوخت در استان مرکزی متلاشی شد

رئیس کل دادگستری استان مرکزی:

مطابق گزارشات رسیده از ضابطان و سربازان گمنام امام زمان(عج)، شبکه‌ای سازمان دهی شده شامل واحدهای تولیدی متخلف و رانندگان حمل کننده مواد نفتی که وظیفه تامین سوخت نیروگاه‌های برق را برعهده دارند، شناسایی شدند.

وی بیان کرد: این افراد با هم دستی تعدادی از کارکنان متخلف در نیروگاه‌های تولید برق کشور، اقدام به سرقت محصولات نفتی کرده و به جای ارسال این محصولات به مقاصد اصلی خود، آن را به مقاصد مد نظر خودشان در شرکت‌های مختلف، هدایت می‌کردند.

رییس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: در این شبکه، رانندگان طرف قرارداد با یکی از شرکت‌های پخش و پالایش در یکی از شهرستان‌ها، با همدستی صنایع متخلف در داخل و خارج از استان، پس از تحویل سوخت از شرکت پخش مذکور و پلمپ محموله، اقدام به دستکاری در پلمپ کرده و با هماهنگی صورت گرفته با کارکنان متخلف در نیروگاه‌های برق مقصد، یا بار آلوده بارگیری و در مخازن نیروگاه‌ها تخلیه می‌کردند و یا اینکه اصلا سوختی تحویل نیروگاه نمی‌دادند.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: با صدور دستورات قضایی و اقدام مناسب و به موقع سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان مرکزی، ۱۰ نفر شامل ۲ نفر راننده، یک مالک شرکت و هفت نفر کارمند متخلف یکی از نیروگاه‌های کشور دستگیر و ضمن اعتراف به اقدامات خلاف قانون خود و سرقت مقدار هفت میلیون لیتر فرآورده نفتی، مقادیری از رشوه‌های اخذ شده، شامل وجه نقد و سکه طلا، کشف و ضبط شد که پرونده مربوطه در دادسرای عمومی و انقلاب اراک تشکیل و در حال رسیدگی است.

وی با اشاره به تخلفات صورت گرفته توسط این شبکه، بیان کرد: این اقدام علاوه بر ایجاد مشکلات زیست محیطی ناشی از به کارگیری موادآلوده و غیر استاندارد در نیروگاه‌های کشور، موجب کاهش بازدهی نیروگاهی و افزایش استهلاک قطعات نیروگاه‌های مربوطه شده است.

https://313-313.ir/