31 فروردین 1403

قرارگاه جنبش انقلابیون (قجا)

قرارگاه امنیتی و سایبری جنبش انقلابیون جمهوری اسلامی ایران

عملیات ناکام موساد برای انفجار در ایران

نمایشگاه وزارت اطلاعات به‌منظور اطلاع‌رسانی درباره برنامه‌ها، پشت‌پرده و اقدامات در اغتشاشات ۱۴۰۱ برگزار شد.

از جمله بخش‌های مهم این نمایشگاه که برای نخستین‌بار در این حد منتشر شد، ماجرای عملیات موساد برای انفجار بود که چهار نفر عوامل آن که در دو کشور آفریقایی آموزش‌های لازمه را دیده و چندین‌بار این عملیات را شبیه‌سازی کرده بودند و چند روز قبل از اجرا دستگیر می‌شوند.

طبق اطلاعات مندرج در نمایشگاه، قرار بوده کارخانه‌ای در کشور منفجر شود و مواد منفجره گسترده‌ای نیز برای آن تدارک دیده شده بود که همگی ضبط و طبق برآورد کارشناسان تا شعاع ۱۰۰۰ متر توان تخریب داشت و می‌توانست معادل ۱۴۲ اتوبوس، یا ۲۰۰ کامیون، یا ۲۱ هواپیما، یا ۳ ناو و یا ۲۵۰ خودرو را تخریب کند.

در «روایت میدان» به غرفه‌ی راه‌های ارتباط سازمان‌های جاسوسی با افراد مواجه می‌شوید؛ عوامل و ابزارهای به‌خدمت‌گرفتن یک فرد برای جاسوسی در این غرفه نام برده و توضیح داده می‌شود. در بخش دیگر نیز، درخت نمادین انقلاب اسلامی قرار داده شده که افسران و سازمان‌های جاسوسی برای ریشه‌کن کردن آن تلاش می‌کنند.

آمار فعالیت‌های اطلاعاتی علیه ایران

در این غرفه آماری مهم و مستند از دستگاه‌های اطلاعاتی و افسرانی که علیه انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند به نمایش گذاشته شده است: ۵۱ سرویس اطلاعاتی بزرگ دنیا، ۲۴۰ افسر اطلاعاتی آمریکا، ۱۷۵ ستاد جامعه اطلاعاتی، ۴۰ ایستگاه فرامنطقه‌ای، ۱۸۰ افسر رژیم صهیونیستی در منطقه و ۱۰۵ افسر اطلاعاتی مستقر در منطقه. ضمنا بیان شده طبق آمار و به‌صورت میانگین، سالانه بیش از ۵۰۰ ارتباط اطلاعاتی توسط وزارت اطلاعات کشف می‌شود.

مدرسه‌ی آشوب؛ آموزش خرابکاری و نمایش سلاح‌های مکشوف در اغتشاشات

غرفه بعدی «مدرسه آشوب» نامگذاری شده است؛ این‌جا گزارش و نمونه‌هایی از آموزش‌های آشوب‌افکنی، اغتشاشات و آتش‌افروزی در شبکه‌های معاند و برخی سلبریتی‌ها از جمله علی کریمی و غیره به بازدیدکنندگان معرفی شد.

هم‌چنین برخی اقلام مکشوفه و ابزارآلات اغتشاش به نمایش گذاشته شده است؛ اقلامی هم‌چون کوکتل‌مولوتوف دست‌ساز، شوکرهای برقی، شمشیر، قمه، افشانه اشک‌آور، چاقو، تیغ کاتر و…

ضمنا سلاح‌های مورد استفاده اغتشاشگران به نمایشگاه آورده شده است؛ نکته قابل توجه اینکه برخی سلاح‌هایی که آشوب‌گران با آن اقدام به تهدید و ارعاب می‌کردند، نمایشی بوده و جنگی نبوده است؛ مانند برخی فندک‌ها که شبیه به اسلحه کمری بود. ولی در کنار آن، سلاح‌های جنگی مانند کلاشینکف و انواع شات‌گان هم به خیابان آورده شده بوده است.

https://313-313.ir/