30 فروردین 1403

قرارگاه جنبش انقلابیون (قجا)

قرارگاه امنیتی و سایبری جنبش انقلابیون جمهوری اسلامی ایران

اطلاعیه‌ی دوم وزارت اطلاعات در خصوص فاجعه‌ی تروریستی کرمان

اطلاعیه‌ی دوم وزارت اطلاعات در خصوص فاجعه‌ی تروریستی کرمان

تعقیب تعدادی از آمران و طراحان عملیات تروریستی کرمان درخارج از کشور

اطلاعیه‌ی دوم وزارت اطلاعات در خصوص فاجعه‌ی تروریستی کرمان

باسمه تعالی

    با ابراز تأسف مجدد و با اندوهی عمیق از و قوع فاجعه‌ی تروریستی اخیر کرمان و عرض تسلیتی از سویدای جان به بازماندگان شهدای مظلوم، و دعایی متضرعانه به درگاه الهی برای بهبودی کامل آسیب دیدگان آن حادثه، اینک و در پی اطلاعیه ی مورخ 15 دی ماه این وزارتخانه، بخشی دیگر از اطلاعات حاصله و اقدامات به‌عمل آمده توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) را به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند:
1- مجموعه‌ی پایش‌های امنیتی و اقدامات اطلاعاتی، عملیاتی و فنّی که از لحظه‌ی وقوع انفجار آغاز شده بود، با گسترش حداکثری حوزه‌های جغرافیایی مورد رصد و به‌صورت هماهنگ و هم‌افزا با سایر اعضای جامعه‌ی اطلاعاتی کشور و به طور شبانه‌روزی، گسترده و همه جانبه ادامه دارد.
2- بر اساس نتایج حاصله تاکنون، طراح و پشتیبانِ اصلی عملیات جنایت‌کارانه‌ی مورد بحث، فردی تاجیکستانی به نام مستعار«عبدالله تاجیکی» بوده است. این تروریست مزدور در تاریخ 28 آذرماه گذشته همراه با یک زن و یک کودک «برای تأمین پوشش»، به‌صورت غیرمجاز و توسط قاچاق‌برهای محلی، از مرزهای جنوب شرقی وارد کشور شده، به استان کرمان منتقل و در خانه‌ای اجاره‌ای در حومه‌ی شهر کرمان مستقر می‌شود. وی علاوه بر هدایت عملیات، در کار تولید بمب‌های دست ساز نیز تخصص دارد. لذا پس از ترکیب اجزای منقطع و متعدد انفجاری و الکتریکی و تولید بمب‌ها، نهایتاً دو روز پیش از وقوع فاجعه‌ی غمبار مورد بحث، از کشور خارج شده است.
3- هویت یکی از تروریست‌های انتحاری به‌صورت کامل احراز شد. وی بازیروف «بوزروف» اسراییلی فرزند امان الله، 24 ساله و تبعه‌ی کشور تاجیکستان بوده است. نام‌برده از طریق سکوی تلگرام با فرقه‌ی آمریکا ساخته‌ی داعش آشنا شده، سپس جذب آن می‌گردد. این انتحاریِ معدوم در ماه‌های اخیر به شهر وان ترکیه عزیمت و پس از آن با عبور از ایران با کمک قاچاق‌برهای مستقر در مرزهای غربی و شرقی کشور، به افغانستان عزیمت نموده است. در آن‌جا به اردوگاه گروهک تروریستی داعش در استان بدخشان رفته، مدتی به آموختن تعالیم انحرافی و تکفیری داعش و دریافت آموزش‌های مختلف عملیاتی و تروریستی پرداخته و پس از چند ماه به ایران اعزام می‌شود. این تروریست توسط قاچاق‌برهای محلی، از مرز جالقِ کلّه‌گانِ شهرستان سراوان وارد کشور شده و پس از طی شهرهای خاش، ایرانشهر و جیرفت، نهایتاً در کرمان به همان اقامتگاه پیشگفته مراجعه و به تروریست مورد اشاره‌ی قبلی می‌پیوندد.
4- در مورد هویت تروریست انتحاری دوم، سرنخ‌های قابل توجهی به‌دست آمده که پس از حصول مشخصات کامل وی، اعلام خواهد شد.
5- در روز حادثه، تروریست‌ها در ساعات 13:03 و 13:14 دقیقه و بطور جداگانه، از خانه‌ی تیمی خارج و به‌سوی گلزار شهدای کرمان حرکت می‌کنند. هدف اصلی برای انفجار، مزار سردار بزرگ مبارزه با تروریسم داعشی، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بوده است. اما تروریست‌ها با مشاهده‌ی تدابیر شدید و چند لایه‌ی حفاظتی و استقرار تجهیزات و نیروهای امنیتی و انتظامی، تصمیم می‌گیرند سناریو شیطانی خود را در نقاطی نسبتاً دور از گلزار شهدا، در محیط خارج از مدارهای حفاظتی و نرسیده به گیت‌های بازرسی عملی سازند. به‌این ترتیب تروریست اول در ساعت 14:55 دقیقه در فاصله‌ی 700 متری از گلزار شهدای کرمان و تروریست دوم در ساعت 15:15 دقیقه و در فاصله‌ی هزار متری از مزار شهدا، جلیقه های انتحاری خود را منفجر می‌نمایند.
6- همچنان‌که در اطلاعیه‌ی اول این وزارت‌خانه اشاره شد، عملیات شناسایی و ردیابی تروریست‌ها، عناصر پشتیبان و مرتبطین داخلی و خارجی آن‌ها، بلافاصله پس از وقوع آن فاجعه آغاز شد. اولین عملیات دستگیری عوامل پشتیبان تروریست‌ها در غروب روز حادثه انجام شد. صبح روز بعد هویت تاجیکستانی یکی از تروریست‌ها شناسایی و خانه‌ی تیمی جنایت‌کاران داعشی کشف و 2 عنصر پشتیبان دیگر آن‌ها بازداشت شدند.
7- تروریست‌ها علاوه بر جلیقه‌های انتحاریِ استفاده شده، تجهیزات انفجاری و پارچه برای تولید دو جلیقه‌ی انفجاری دیگر را آماده‌سازی و در حیاط خانه‌ی تیمی، دفن و سطح محوطه را کاملاً هموار و عادی‌سازی کرده بودند تا کشف آن‌ها امکان‌پذیر نباشد.
8- روند شناسایی طراحان، آمران و مرتبطین تروریسم تکفیری همچنان با سرعت و دقت، در داخل و خارج از کشور ادامه دارد. در داخل کشور تا کنون 35 نفر در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، اصفهان، تهران و آذربایجان غربی بازداشت شده‌اند. همچنین تعدادی از جنایت‌کاران دخیل در فاجعه‌ی کرمان، در آن سوی مرزها شناسایی شده‌اند که تعقیب آن‌ها با جدیّت در دستور کار قرار دارد. بدیهی است که وزارت اطلاعات، تعقیب جنایت‌کاران و عوامل به خاک و خون کشیدن ده‌ها نفر از مردم بی‌گناه را، در فراسوی مرزهای کشور و اجرای عدالت در خصوص آن‌ها را حق و وظیفه‌ی قطعی خویش دانسته و تا تحقق کامل آن از پای نخواهد نشست.
9- در روزهای اخیر، سخنانی مبنی بر کشف توطئه های متعدد بمب گذاری، پیش از مراسم سالگرد شهید سلیمانی(ره) منتشر شد که شبهاتی ایجاد کرده است. واقعیت آن است که در خبرهای مورد بحث، دو مؤلفه ی تعداد و زمان کشفیات مواد منفجره، دقیق نمی باشند. البته در سال جاری، توطئه های بمب گذاری متعددی، منجمله برای ایجاد انفجار در مزار شهید سلیمانی وجود داشته اند اما جملگی آنها مربوط به حداقل 5 ماه پیش به آن سو و تمامی توطئه ها با عنایات اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) کشف و بصورت کاملاً شفاف و رسمی به استحضار ملت شریف ایران رسیده است. از آن قبیل است اطلاعیه های مورخ دوم و بیست و هفتم مرداد ماه گذشته، هشتم شهریور و بالاخره اطلاعیه‌ی دوم مهر ماه مبنی بر بازداشت 28 تروریست و خنثی سازی 30 انفجار همزمان در تهران. اما در ماه گذشته، تنها یک عنصر تکفیری تاجیکستانی، از سنخ دو تروریست انتحاری اخیر، به قصد انجام عملیات تروریستی در شهر مقدس مشهد وارد کشور شده بود که پیش از هر اقدامی توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) شناسایی و بازداشت شد.
10- مساعدت مردم وفادار و هوشیار ایران، بویژه مردم عزیز کرمان به خادمان خود در شناسایی عناصر مرتبط با تروریست ها، جداً دلگرم کننده و راهگشا بود. لذا ضمن تقدیم مراتب سپاس صمیمانه به محضر کرمانی های بزرگوار و تمامی ملت شریف ایران و تعظیم در برابر عظمت و احساس مسئولیت آنها، استدعای استمرار این مساعدت ها و گزارش موارد مشکوک به ستاد خبری وزارت اطلاعات«شماره 113» را داریم. 
از سوی دیگر، همراهی، همدلی و هم افزایی اعضای محترم شورای هماهنگی اطلاعات نیز نقش سترگی در شناسایی و کشفیات فوق الاشاره ایفا نمود. در این بین پشتیبانی و مساعدت های مسئولین محترم قضایی، رئیس محترم شورای امنیت کشور و مجموعه ی تحت مدیریت ایشان، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرماندهی انتظامی کشور و استاندار محترم کرمان جداً مؤثر و تعیین کننده بود. إن‌شاءالله با استمرار این همدلی و هم افزایی ها، هدف پلید کارفرمایان داعش ساز، برای احیای جسد متعفن تروریسم تکفیری را بر باد خواهد داد و بقایای آنرا نیز «سرکوب » خواهد کرد.

قرارگاه جنبش انقلابیون (قجا)
.
https://313-313.ir