29 اسفند 1402

قرارگاه جنبش انقلابیون (قجا)

قرارگاه امنیتی و سایبری جنبش انقلابیون جمهوری اسلامی ایران

نکات مهم برای ارسال ایمن فرم در وب سایت

اطمینان از ایمن بودن فرم هایی که شما – یا مشتریانتان – برای ارسال و دریافت اطلاعات از طریق وب سایت خود استفاده می کنید، بسیار مهم است. کاربران بیش از هر زمان دیگری از امنیت داده ها آگاه هستند و به عنوان استاندارد انتظار بالاترین سطح امنیت را دارند. اگر وب سایت شما نتواند این کار را انجام دهد، بعید است که هرگز به نرخ تبدیلی که می خواهید دست پیدا کنید.
 

95 درصد از مشتریان به دلیل نگرانی های مربوط به حفظ حریم خصوصی داده ها، خرید از یک شرکت را متوقف کرده اند. بیش از نیمی از کاربران فعال در زمینه حفظ حریم خصوصی به دلیل سیاست‌های داده‌ای خود، قبلاً برای ارائه محصولات و خدمات به شرکت دیگری رفته‌اند. همه اینها در اصل به این معنی است که عدم آب بندی تمام عناصر سایت شما ممکن است برای شما، مشتریان هزینه داشته باشد.
بنابراین، در اینجا نکات و هک هایی وجود دارد که باید بدانید تا مطمئن شوید که فرم های ارسالی ایمن را به کار می گیرید.
از یک ویرایشگر با کیفیت بالا استفاده کنید
اول، اصول اولیه: شما به ابزارهای مناسب برای انجام کار در هنگام ایجاد فرم امن خود نیاز دارید. یک ویرایشگر متن غنی را انتخاب کنید که قابل اعتماد است، طیف وسیعی از عملکردهای سبک را ارائه می دهد و می تواند با سایر فرآیندهای امنیتی آنلاین شما ادغام شود.
گزینه ای مانند ویرایشگر متن غنی TinyMCE را در نظر بگیرید، که به توسعه دهندگان شما امکان کنترل کامل بر فرآیند توسعه را می دهد و دارای ابزارها و ویژگی های پیشرفته ای است که در دسترس هستند و شروع به کار و نگهداری آنها آسان است.
محدود کردن ورودی کاربر
برای جلوگیری از شناسایی آسیب‌پذیری‌ها توسط هکرهای احتمالی با وارد کردن داده‌های تصادفی در فیلدهای فرم، از ابزارهای اعتبارسنجی فیلد استفاده کنید.
برای مثال، ابزارهای اعتبار سنجی فیلد به این معنی است که فقط اعداد را می توان در فیلدی که شماره تلفن کاربر را درخواست می کند وارد کرد.
از پیغام‌های خطای تفصیلی حذف کنید
پیام های خطای دقیق ممکن است برای کاربران مفید باشد، درست است؟ در بیشتر موارد، این مورد نیست – اما مطمئناً در مورد هکرها که احتمالاً یک پیام مفصل را واقعاً مفید خواهند یافت، چنین است.
به این صورت است: اگر یک هکر سعی کند دسترسی پیدا کند و نام کاربری و رمز عبور را وارد کند و پیغام خطایی در امتداد خطوط «گذرواژه اشتباه» دریافت کند، متوجه می‌شود که از نظر نام کاربری ضربه‌ای وارد کرده است. .
کاری کنید که یک هکر سخت‌تر کار کند. در سناریوی بالا، یک پیغام خطای عمومی مانند “اطلاعات ورود نادرست به جای سوار شدن آسان تر، باعث سردرد آنها می شود.”
امنیت آپلود فایل را ارزیابی کنید
به دقت نگاه کنید که چگونه کاربران می‌توانند فایل‌ها را برای بررسی آسیب‌پذیری‌های سیستم آپلود کنند. به طور خاص به این فکر کنید که چگونه یک مجرم سایبری می تواند با آپلود یک فایل حاوی ویروس، اشکال یا سایر نرم افزارهای مخرب، از امکانات آپلود برای حمله به سایت شما استفاده کند.
برای جلوگیری از این امر و بهبود امنیت در این امتیاز می توانید چندین قدم بردارید. ابتدا، نوع پسوندهای مجاز فایل را محدود کرده و اندازه فایل‌های قابل آپلود را محدود کنید. ثانیاً، به کارکنان آموزش دهید تا فایل‌های آپلود شده را قبل از باز کردن و استفاده از آن‌ها تجزیه و تحلیل کنند، و فایل‌های آپلود شده در شبکه خود را تا حد امکان جداسازی کنند تا آسیبی که یک فایل سرکش می‌تواند به سیستم‌های شما وارد کند، محدود کند.
از رمزگذاری استفاده کنید
رمزگذاری داده‌ها آن‌ها را برای کسانی که کلید ندارند، غیرقابل خواندن می‌کند – به این معنی که حتی اگر هکرها آن‌ها را بشکنند، همه چیزهایی که خواهند داشت کدهای نامفهوم خواهد بود. برای این منظور، از HTTPS برای ارائه چندین لایه حفاظتی استفاده کنید. HTTPS علاوه بر اطمینان از اینکه نمی‌توان فعالیت‌های مرور و آنلاین مشتریان شما را تحت تعقیب قرار داد، از تغییر یا خراب شدن داده‌ها در حین انتقال جلوگیری می‌کند – بدون اینکه شما چیزی در مورد آن بدانید.
در نهایت، فرآیندهای احراز هویت تعبیه شده در HTTPS تضمین می‌کند که همه طرف‌هایی که داده‌ها را از طریق اتصال رد و بدل می‌کنند همان‌هایی هستند که ادعا می‌کنند هستند.
3DS را در نظر بگیرید
برای افزودن امنیت بیشتر برای ارسال فرم های مربوط به پرداخت ها، 3DS ‪(3D Secure)‬ را وارد کنید. این فناوری از مشتریان می‌خواهد تا با هدایت این مشتریان به یک صفحه احراز هویت اختصاصی در وب‌سایت بانک خود، یک مرحله تأیید اضافی را با صادرکننده کارت خود انجام دهند. در اینجا، از آنها خواسته می شود که هویت خود را با وارد کردن یک رمز عبور منحصر به فرد و یک کد پین یا پیامک ثابت کنند.
در برخی کشورها، استفاده از 3DS برای پرداخت اجباری است، در حالی که در برخی دیگر، اختیاری است. برای حفظ بالاترین سطح امنیت در فرم ارسالی خود، قرار دادن آن در محل توصیه می شود.
محافظت در برابر حملات اسکریپت بین سایتی
برنامه نویسی متقابل سایت (XSS) یکی از رایج ترین حملات سایبری کلاهبرداران است. این نوع حمله شامل یک هکر است که داده ها (مانند یک اسکریپت مخرب) را در محتوای یک وب سایت قابل اعتماد وارد می کند. این محتوای در معرض خطر متعاقباً به مرورگر کاربر تحویل داده می شود.
فرار از داده های کاربر به شکل ایمن یکی از موثرترین راه ها برای محافظت در برابر حملات اسکریپت بین سایتی است. فرار به معنای اطمینان از اینکه داده های دریافتی حاوی هیچ اسکریپت اجرایی قبل از ارائه آن برای کاربر نیست.
غذای آماده
از نکات و هک‌های بالا برای بهینه‌سازی فرآیندهای ارسال فرم امن خود استفاده کنید و خیالتان راحت باشد که داده‌های کاربران و کسب‌وکارتان ایمن هستند. هنگام نزدیک شدن به ایجاد فرم‌های امن، همیشه به راه‌هایی فکر کنید که هکرها می‌توانند برای حمله تلاش کنند
مسیرهایی که ممکن است برای شناسایی آسیب‌پذیری‌ها هدف قرار دهند – و سپس شکاف‌ها را برطرف کنند.
نگرانی‌های امنیت و حفظ حریم خصوصی داده‌ها برای مصرف‌کنندگان امروزی بسیار مهم است – ایجاد امن‌ترین اشکال ممکن برای تقویت موقعیت کسب‌وکار شما در بازار حیاتی است.

https://313-313.ir/