31 فروردین 1403

قرارگاه جنبش انقلابیون (قجا)

قرارگاه امنیتی و سایبری جنبش انقلابیون جمهوری اسلامی ایران

شبکه‌ گسترده‌ خانواده‌ بهاییِ اخلالگر در موضوع دارو کشف و اعضای آن بازداشت شدند


شبکه‌ گسترده‌ خانواده‌ بهاییِ اخلالگر در موضوع دارو کشف و اعضای آن بازداشت شدند

وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شبکه‌ی گسترده‌ی خانواده‌ی بهاییِ اخلالگر در موضوع دارو کشف و اعضای آن بازداشت شدند.

باسمه تعالی

به‌دنبال وصول گزارش‌هایی پیرامون بروز اختلالات مرموزی در عرضه‌ی برخی داروهای حیاتیِ بیماران و تشدید ناموجه این اختلالات در مقاطع خاص (همچون دوره‌ی فراگیری ویروس کرونا در کشور)، این وزارت‌خانه بررسی و ریشه‌یابی مسئله را در دستور کار خود قرار داد.

گرچه در مراحل اولیّه‌ی تحقیقات، حضور و تأثیرگذاری منفی باندهای قاچاق و احتکار دارو کشف و مورد پی‌گیری قرار گرفت، اما به موازات گسترش و عمق یافتن جستارهای اطلاعاتی – امنیتی، علاوه بر باندهای خلاف‌کار و انگیزه‌های سودجویانه، سرنخ‌هایی از ارتباطات خارجی و قرائنی از دخالت برخی فرق ضالّه نیز در این عرصه کشف گردید. تنها در یک نمونه، یکی از خانواده‌های بهایی در شهر تهران با تملک آشکار و پنهانِ ۲۰ داروخانه و ۳ شرکت لوازم آرایشی و بهداشتی و انبارهای متعددِ غیرمجاز به ارتکاب انواع تخلفات و جرایم از قبیل قاچاق و احتکار دارو، تقلب در داروهای مسافرتی، پولشویی با شیوه‌های بسیار پیچیده و چند لایه و فرار مالیاتی پرداخته بود. تبانی با معدودی از پزشکانِ متخلف، برای تجویز داروهای مورد نظرِ باند یا داروی بیش از حد نیاز بیماران یا الزام بیمار به تهیه دارو از داروخانه‌های خاص، از انواع دیگر تخلفاتی بود که کشف شد و در مصادیقِ یافت شده، ماهیانه ارقام نجومی به پزشکانِ متخلف می‌پرداختند.

در ادامه‌ی تحقیقات، علاوه بر موارد مزبور، تعداد ۲۰ انبار مخفی متعلق به این خانواده حاوی داروهای قاچاق و احتکار شده و سایر اقلام بهداشتی و آرایشی نیز شناسایی گردید.

در ضربه‌ی وارده به باند فاسد مورد اشاره، تعداد ۹ نفر از عوامل اصلی با حکم مرجع محترم قضایی بازداشت و ۴۰ باب داروخانه و انبار توقیف شد. یقیناً این اقدام گامی در مسیر سالم‌سازی فرآیند تأمین و توزیع داروی کشور و حمایت از وجهه‌ی جامعه‌ی شریف و فداکار پزشکی کشور است که همیشه و من‌جمله در مقطع همه‌گیری ویروس کرونا، مراتب وفاداری و جان‌فشانی خود را نسبت به ملّت عزیز ایران اثبات کرده و از بذل جان خود نیز دریغ نورزیده‌اند. 

سربازان گمنام امام زمان (عج) ضمن سپاس بی‌پایان از همراهی مردمی و همکاری جامعه‌ی متعهد پزشکی در مراحل شناسایی و برخورد با این باند فاسد، از همه‌ی هموطنان گرامی استدعا دارند که هرگونه اطلاعات پیرامون شبکه‌های مشابه احتمالی را به ستاد خبری وزارت اطلاعات (شماره ۱۱۳) گزارش نمایند.

روابط عمومی وزارت اطلاعات

.
▫️قرارگاه جنبش انقلابیون (قجا)▫️
.
https://313-313.ir
.
🔻 کانال رسمی 🔻
.
https://eitaa.com/i_r_a_n_313