1 اردیبهشت 1403

قرارگاه جنبش انقلابیون (قجا)

قرارگاه امنیتی و سایبری جنبش انقلابیون جمهوری اسلامی ایران

دستگیری شبکه ایجاد التهاب در بازار ارز و طلا اراک

دستگیری شبکه ایجاد التهاب در بازار ارز و طلا اراک

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به التهابات ارزی شدید ماه‌های گذشته در کشور، اظهار داشت: این وضعیت به دلایل مختلفی صورت گرفته که یکی از این موضوعات سوداگری فعالان در حوزه خرید و فروش ارز بود.

وی افزود: به دنبال گزارشات واصله از ناحیه سربازان گمنام امام زمان(عج) اداره کل اطلاعات استان مرکزی که حکایت از ایجاد شبکه سازماندهی شده از افرادی داشته که با همدستی تعدادی از اتباع خارجی در کشورهای دیگر اقدام به طراحی ربات و راه‌اندازی کانال‌های تلگرامی در فضای مجازی کرده و با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، به قیمت دهی و ایجاد التهاب در بازار ارز دامن می‌زدند.

رئیس  کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: با پیگیری‌های دستگاه قضایی استان و صدور دستورات لازم و رصد و اقدام به موقع سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان مرکزی، این افراد دستگیر و اسناد و مدارک مرتبط با جرم کشف و ضبط شد.

موسوی اضافه کرد: افراد این شبکه که در بازار ارز و طلای استان مرکزی و تهران فعال بودند، ضمن انجام معاملات طلا و ارز فردایی بدون اینکه ارز و طلای واقعی را در معاملات خود جابه‌جا کنند،  با قیمت دهی واهی و غیر واقعی، ضمن التهاب آفرینی کاذب در قیمت ارز و طلای کشور، سودهای کلانی را عاید خود کرده بودند.

وی بیان داشت: برابر اسناد و مدارک مکشوفه از متهمین و اعترافات نامبردگان، مقادیر قابل توجهی طلا و دلار نقدی، از آن ها کشف و ضبط گردید.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی خاطرنشان کرد: در این رابطه تعداد ۶ نفر دستگیر شدند که در خصوص آنها پرونده کیفری در دادسرای عمومی و انقلاب اراک به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور، پول‌شویی، فرار مالیاتی، انجام معاملات فردایی و همچنین عدم رعایت ضوابط تعیینی دولت، موضوع تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص ثبت معاملات فلزات گران‌بها، تشکیل شده و در حال رسیدگی است.

موسوی  با اشاره به سیاست های محوری دستگاه قضا در زمینه شناسایی و مبارزه قاطع با فساد و بسترهای فساد خیز، اظهار داشت: دستگاه قضایی با انجام اقداماتی از جمله جمع آوری و محاکمه دلالان، سوداگران و فرصت طلبان بازار ارز و طلا، کمک بزرگی به دولت برای ایجاد آرامش در این حوزه کرده و در این مسیر به مبارزه و برخورد سخت و قاطع با مجرمین و متخلفان ادامه خواهد داد.



“”قرارگاه جنبش انقلابیون(قجا)””

https://313-313.ir/