14 اردیبهشت 1403

قرارگاه جنبش انقلابیون (قجا)

قرارگاه امنیتی و سایبری جنبش انقلابیون جمهوری اسلامی ایران

ارز دیجیتال و VPN : آیا Crypto VPN ضروری است؟

وجود بلاک چین ها، ارزهای دیجیتال و سایر دارایی های Web3 تنها از طریق تبادل داده ها از طریق اینترنت امکان پذیر است. در حالی که فناوری بلاک چین قرار است شفاف و ایمن باشد، برخی نقص‌های ذاتی وجود دارد که آن را در برابر هکرها آسیب‌پذیر می‌کند. به همین دلیل، برای هر کسی که  صاحب دارایی های دیجیتالی است، توصیه می شود از VPN رمزنگاری شده استفاده کند تا تراکنش های خود را ایمن نگه دارند و اطلاعات خود را خصوصی نگه دارند .

بلاک چین VPN چیست؟
VPN های بلاک چین، شبکه های خصوصی مجازی هستند که با دارایی های دیجیتالی مانند سکه های رمزنگاری، NFT ها و دارایی های DeFi (مالی غیرمتمرکز) سازگار هستند.
برای معامله گران رمزنگاری پیشرفته ، یا حتی کسانی که اولین قدم های خود را به سمت Web3 برداشته اند
استفاده از VPN برای کریپتو لایه مهمی از امنیت را اضافه می کند. از آنجایی که VPN ها تمام ترافیک ارسال شده در شبکه های خود را رمزگذاری می کنند، هک کردن کیف پول رمزنگاری و سرقت دارایی های موجود در آن را برای عوامل مخرب بسیار چالش برانگیز می کند.

چرا برای کریپتو به VPN نیاز دارم؟
اگرچه رمزارزها و بلاک چین ها از نظر فنی تراکنش های ایمن را از طریق رمزنگاری ارائه می کنند، اما آسیب پذیری های ذاتی در سیستم وجود دارد.  یکی از مزایای تجارت دارایی ها در بلاک چین این است که همه تراکنش ها شفاف و ناشناس هستند ، کاربران دارایی های خود را از طریق یک آدرس کیف پول و بدون هیچ گونه جزئیات واقعی قابل شناسایی معامله می کنند. با این حال، نحوه عملکرد فناوری بلاک چین به این معنی است که این تراکنش ها قابل ردیابی هستند و بنابراین در برابر هک آسیب پذیر هستند .
چند راه که مجرمان سایبری می توانند کیف پول رمزنگاری را هک کنند عبارتند از:
•    ردیابی آدرس کیف پول با آدرس IP واقعی مالک برای یافتن مکان و هویت آنها.
•    میزبانی مسابقات تجارت کریپتو جعلی و سرقت اطلاعات شرکت کنندگان.
•    نصب بدافزار بر روی دستگاه کاربر که به نوبه خود یک نرم‌افزار استخراج سکه را نصب می‌کند ، به این کار cryptojacking می‌گویند.
مزایای Crypto VPN چیست؟
دلایل زیادی وجود دارد که چرا استفاده از VPN برای کاربران مبتدی و پیشرفته مفید است. این مزایا از این واقعیت ناشی می شود که VPN ها تمام ترافیک اینترنت کاربر را از طریق سرورهای ناشناس هدایت می کنند و از هر یک از داده های شناسایی کاربر محافظت می کنند. در اینجا چند دلیل اصلی برای در نظر گرفتن استفاده از VPN کریپتو آورده شده است.
دنیای تجارت را باز کنید
مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال و سایر دارایی های دیجیتال به قوانین محلی بستگی دارد و به همین دلیل، این قوانین می توانند بین کشورهای مختلف بسیار متفاوت باشند. برخی از کشورها مانند چین، نپال و اکوادور تجارت کریپتو را به طور کامل ممنوع می کنند. دیگران ممکن است به سادگی دسترسی به صرافی های رمزنگاری خاص را مسدود کنند ، برای مثال ایالات متحده تجارت در Binance را ممنوع می کند. حتی اگر کریپتو قانونی باشد، برخی از صرافی ها بر اساس موقعیت مکانی کاربر، مجموعه متفاوتی از خدمات را ارائه می دهند. با این حال، از آنجایی که VPNها می‌توانند آدرس‌های IP را به مکان‌های مختلف هدایت کنند ، استفاده از VPN برای رمزنگاری به این معنی است که امکان معامله دارایی‌ها از هر کجا که کاربر در آن قرار دارد، وجود دارد.

رمزگذاری ترافیک آنلاین
اگرچه قرار است معاملات کریپتو ناشناس باشند ، اما در تئوری، آنها فقط به یک آدرس کیف پول رمزنگاری مرتبط هستند ، واقعیت این است که امکان ردیابی معاملات کریپتو به آدرس های IP وجود دارد. این امر کاربران را در برابر هک بسیار آسیب پذیر می کند.  از آنجا که VPN ها می توانند تمام ترافیک را رمزگذاری کنند و آدرس IP واقعی کاربر را پنهان کنند ،باز هم استفاده از VPN برای تجارت رمزنگاری، سطح بالاتری از امنیت را برای محافظت از دارایی های کاربران ارائه می دهد.
 
از حملات فیشینگ خودداری کنید
حملات فیشینگ، که در آن هکرها از ایمیل‌های جعلی یا تماس‌های تلفنی یک شرکت مورد اعتماد برای سرقت داده‌های کاربر مانند رمز عبور یا اطلاعات کارت اعتباری استفاده می‌کنند ، به طور فزاینده‌ای برای هدف قرار دادن کیف پول‌های رمزنگاری و سرقت دارایی‌های دیجیتال استفاده می‌شود.

از ردیابی شدن توسط ISP خودداری کنید
ارائه دهندگان خدمات اینترنت (ISP) می توانند از نظر فنی تمام ترافیک آنلاینی را که از طریق سیستم های آنها می گذرد، ردیابی و ثبت کنند. در حالی که ISP ها ممکن است نتوانند به تمام جزئیات فعالیت های تجارت رمزنگاری کاربر دسترسی داشته باشند، حداقل می توانند ببینند به چه صرافی دسترسی دارند و چه مقدار داده در سایت استفاده شده است. اما، از آنجایی که VPN های بلاک چین معاملات رمزنگاری و سایر داده ها را رمزگذاری می کنند، تنها چیزی که یک ISP خواهد دید آدرس IP سرور VPN است. علاوه بر این، کاربران پیشرفته رمزارز ممکن است از داده‌های زیادی برای انجام معاملات استفاده کنند، که می‌تواند باعث شود ISPها اتصالات خود را قطع کنند. یک VPN کریپتو جایی را که کاربر داده های خود را خرج می کند ماسک می کند و بنابراین نمی تواند معامله گران ارزهای دیجیتال با حجم بالا را هدف قرار دهد.
دور زدن فایروال ها
معامله‌گران مکرر ارزهای دیجیتال ممکن است نیاز داشته باشند که بتوانند دارایی‌های خود را در هر زمان و از هر مکان مدیریت کنند. با این حال، برخی از موسسات  مانند شرکت ها و مدارس ممکن است هر سایت رمزنگاری مانند صرافی ها را با فایروال مسدود کنند . تجارت کریپتو VPN به این معنی است که فایروال ها دیگر مشکلی ندارند ، زیرا VPN ها آدرس IP کاربر را مخفی می کنند وهمچنین فایروال ها را دور می زنند. به این ترتیب، معامله‌گران کریپتو می‌توانند به قیمت‌های اغلب متغیر کریپتو پاسخ دهند و از موقعیت مالی خود محافظت کنند.

نحوه انتخاب بهترین VPN برای تجارت کریپتو
VPN کریپتو سرمایه گذاری خوبی برای هر کسی است که با Web3 درگیر است، اما به ویژه برای کاربران سطح بالای رمزنگاری مهم است. اما با وجود بسیاری از VPN های موجود، چگونه کاربران می توانند اطمینان حاصل کنند که از بهترین VPN برای رمزنگاری استفاده می کنند؟ در اینجا چند چیز قابل توجه است:
•    پروتکل های رمزگذاری قوی (VPN های خوب از رمزگذاری درجه نظامی مانند AES-256 استفاده می کنند)
•     حفاظت از نشت  IP(به دنبال عباراتی مانند IPv6 یا DNS باشید)
•    سازگاری با ارزهای دیجیتال و سایر دارایی های دیجیتال 
•    پشتیبانی مشتری قابل اعتماد
•    سوئیچ کشتن (برای قطع اتصال دستگاه از اینترنت در صورت قطع اتصال VPN)
•    یک خط مشی ثبت صفر (به طوری که داده ها را ذخیره نمی کند و به طور بالقوه آن را در اختیار سایر نهادها قرار نمی دهد) 
•    تقسیم تونل (برای اطمینان از اینکه اتصال کند نمی شود)
•    یک کشور پایه امن که حریم خصوصی کاربران را در اولویت قرار می دهد و در نظارت انبوه شرکت نمی کند، مانند سوئیس یا پاناما
•    مبهم سازی (این باعث می شود ترافیک VPN مانند فعالیت آنلاین عادی به نظر برسد)
وقتی صحبت از VPN برای تجارت کریپتو می شود، مهم است که به خاطر داشته باشید که بهترین گزینه ها اغلب نیاز به هزینه اشتراک  دارند.  VPN های پولی معمولاً سطح بالاتری از خدمات را در مقایسه با نسخه های رایگان ارائه می دهند ، به این معنی که تمایل به ارائه امنیت و قابلیت اطمینان بیشتر دارند.
ویژگی های Kaspersky VPN Secure Connection
•    در حالی که VPN های رمزنگاری زیادی در دسترس هستند، Kaspersky VPN Secure Connection  دارای ویژگی های بسیاری است که آن را به یکی از بهترین VPN ها برای تجارت کریپتو تبدیل می کند. در اینجا چند مزیت وجود دارد که باید به آنها توجه داشت:
•    آدرس‌های IP توسط سرورهای فوق سریع ممتاز که سرعتی تا 10 گیگابیت در ثانیه ارائه می‌دهند پنهان می‌شوند.
•    به بیش از 2000 سرور در بیش از 100 منطقه دسترسی داشته باشید.
•    رمزگذاری 256 بیتی درجه بانکی برای ایمن کردن اطلاعات کاربر.
•    VPN  با عملکرد برتر در بازار، اثبات شده توسط  AV-TEST
•    سوئیچ Kill در صورت قطع شدن تصادفی VPN، اتصال شما را فوراً قطع می کند و از شما در برابر اینترنت محافظت نشده محافظت می کند و از نشت داده ها در خارج از تونل رمزگذاری شده محافظت می کند. همچنین به طور مداوم اتصال شما به سرورهای راه دور را کنترل می کند.
•    هیچ گزارش فعالیت یا سابقه وجود ندارد.
•    تقسیم تونل : کاربران می توانند با انتخاب برنامه هایی برای محافظت و رها کردن دیگران برای استفاده مستقیم از اینترنت، انتخاب کنند چه داده هایی را از طریق VPN رمزگذاری کنند.
•    جدیدترین و قدرتمندترین پروتکل‌های VPN Catapult Hydra و Wireguard® به شما امکان می‌دهند از تجربیات آنلاین بسیار مطمئن و راحت، از طریق اتصالات محلی و خارج از کشور، لذت ببرید.
•    دستگاه های متصل به وای فای خانگی به طور خودکار محافظت می شوند.
از دارایی های دیجیتال با کریپتو وی پی ان محافظت کنید
مهم نیست که یک کاربر رمزارز چقدر دارایی دیجیتال ممکن است داشته باشد یا هر چند وقت یکبار تراکنش های خود را انجام می دهد، هر کسی که با بلاک چین ها و ارزهای دیجیتال سر و کار دارد می تواند از استفاده از VPN برای رمزارزها بهره مند شود. شبکه‌های خصوصی مجازی یک لایه امنیتی اضافی را ارائه می‌کنند که به صاحبان رمزارز در محافظت از دارایی‌های خود در برابر هک، فیشینگ و حتی نظارت از سایر کاربران و موسسات کمک می‌کند. با رمزگذاری داده ها، مسیریابی مجدد ترافیک از طریق سرورهای واقع در کشورهای مختلف، و پوشاندن آدرس های IP واقعی، VPN های بلاک چین امنیت بیشتری را برای هر کسی که در Web3 درگیر است، ارائه می دهد.
سوالات متداول
VPN برای Crypto چیست؟

Crypto VPN ها شبکه های خصوصی مجازی هستند که به کاربران Web3 در محافظت از ارزهای دیجیتال، NFT و سایر دارایی های دیجیتالی خود کمک می کنند. آنها ترافیک اینترنتی را رمزگذاری می‌کنند و اطلاعات حساس کاربر را پنهان می‌کنند، که انجام حملات هک و فیشینگ و سرقت دارایی‌های دیجیتال کاربر را برای مجرمان سایبری دشوارتر می‌کند.
آیا VPN برای Crypto ضروری است؟
به زبان ساده، بله، استفاده از VPN برای رمزنگاری برای هر کسی که با Web3 درگیر است ضروری است. این شبکه‌ها به اصلاح برخی از آسیب‌پذیری‌های ذاتی فناوری بلاک‌چین کمک می‌کنند و توانایی ردیابی تراکنش‌ها و ردیابی آن‌ها را به تک تک کاربران محدود می‌کنند. بدون VPN بلاک چین، از نظر فنی برای هکرها، ارائه دهندگان خدمات اینترنتی و سایر نهادها امکان ردیابی آدرس کیف پول رمزنگاری به آدرس IP واقعی و هویت کاربر، سرقت داده ها از طریق کلاهبرداری های فیشینگ و حتی نصب حملات کریپتوجکینگ با نصب بدافزار بر روی یک نرم افزار وجود دارد. دستگاه کاربر که به مجرمان سایبری کمک می کند تا به طور غیرقانونی سکه استخراج کنند.



“”قرارگاه جنبش انقلابیون(قجا)””

https://313-313.ir/