14 اردیبهشت 1403

قرارگاه جنبش انقلابیون (قجا)

قرارگاه امنیتی و سایبری جنبش انقلابیون جمهوری اسلامی ایران

گزارش تهدید 2023 – افزایش چشمگیر در مهندسی اجتماعی و حملات وب

سه ماهه دوم سال 2023 افزایش قابل توجهی در خطرات کلی تهدیدات سایبری نشان داده است. مسدود کردن حملات وب منحصر به فرد به 24٪ افزایش یافته است که بیش از 700 میلیون حمله مسدود شده منحصر به فرد در هر ماه را شامل می شود.

در میان این خطرات سایبری، مهندسی اجتماعی و تهدیدات مرتبط با وب به شدت افزایش یافته است که در مقایسه با سایر تهدیدات سایبری شامل کلاهبرداری، فیشینگ، ابزارهای تبلیغاتی مزاحم، تروجان ها، فایل های آلوده کننده و سایر انواع خطرات می شود.

بردارهای تهدید بر اساس انواع حمله

علاوه بر این، حفاظت از آمار حملات مسدود شده نشان می دهد که 594 میلیون حمله مرتبط با وب، 37 میلیون حمله مبتنی بر فایل، 14 میلیون حمله مبتنی بر ایمیل، 5 میلیون تهدید رفتاری، 3 میلیون سوء استفاده، 600 هزار اسکریپت و 500 هزار نوع حمله دیگر.
علاوه بر این، URL های مسدود شده 147 میلیون و فایل های مسدود شده به 61 میلیون در سه ماهه دوم سال 2023 کمک کردند.
در میان این بردارهای حمله، انواع حمله مربوط به دسکتاپ و انواع بدافزارهای مرتبط با موبایل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند که عمق بیشتری را به روش‌های حمله تهدید کنندگان ارائه کرد.

تحلیل آماری

بیشترین تعداد حملات باج افزار در موزامبیک، پاپوآ گینه نو، افغانستان، آنگولا، غنا، جمهوری کره بوده است.

علاوه بر این، گزارش تهدید Avast نشان می‌دهد که رایج‌ترین ماینرهای کوین، استخراج‌کنندگان وب (نوع‌های مختلف)، XMRig، FakeKMSminer، VMiner، CoinBitMiner، CoinHelper و NeoScrypt هستند که رایج‌ترین ماینرهای سکه بودند.

بدافزار دزد اطلاعات در سه ماهه دوم سال 2023 شاهد کاهش 14 درصدی بود. با این حال، رایج ترین بدافزارهای دزد اطلاعات AgentTesla، FormBook، Raccoon Stealer، RedLine، Fareit، Lokibot و ViperSoftX بودند.

تهدیدات مرتبط با دسکتاپ و تهدیدات مرتبط با موبایل

عوامل تهدیدی که دستگاه‌های دسکتاپ را هدف قرار می‌دهند روز به روز در حال افزایش است و سازمان‌ها چندین روش احتیاطی را برای جلوگیری از نقض اقدامات امنیتی خود در نظر می‌گیرند. با این حال، تهدیدات مربوط به دسکتاپ همچنان رایج هستند.

در مجموعه تهدیدات مربوط به دسکتاپ، کلاهبرداری 51 درصد، فیشینگ 25.6 درصد، تروجان 3.5 درصد، ابزارهای تبلیغاتی مزاحم 3.8 درصد، آلوده کننده های فایل 2.9 درصد و سایر انواع حملات 13.1 درصد را به خود اختصاص داده اند.

این کلاهبرداری با افزایش 101.9 درصدی همراه بوده است و پس از آن فیشینگ با 6.6 درصد قرار دارد. با این حال، Trojan و File infectors نسبت به سه ماهه گذشته کاهش یافته اند.

با این حال، تهدیدات مربوط به موبایل نشان داد که بدافزار dropper در سه ماهه گذشته افزایش 86 درصدی داشته است. گزارش کلی نشان داد که Adware با 73.6 درصد خطر، Dropper با 6.1 درصد، بدافزار Banker با 5.8 درصد، تروجان با 3.9 درصد و سایر انواع بدافزار با 7.5 درصد قرار دارند.
Avast گزارش کاملی از گزارش تهدیدات سه ماهه دوم سال 2023 منتشر کرده است که اطلاعات دقیقی در مورد تهدیدها، بدافزارها، دزدان اطلاعات، باج افزارها و بردارهای حمله مرتبط نشان می دهد.



“”قرارگاه جنبش انقلابیون(قجا)””

https://313-313.ir/