18 شهریور 1403

قرارگاه جنبش انقلابیون (قجا)

قرارگاه امنیتی و سایبری جنبش انقلابیون جمهوری اسلامی ایران

بازگشت قاتل اقتصاد ایران در دهه ۹۰/ همتی، بدترین رئیس بانک مرکزی تاریخ گزینه جدی تصدی وزارت اقتصاد است

🔴بازگشت قاتل اقتصاد ایران در دهه ۹۰/ همتی، بدترین رئیس بانک مرکزی تاریخ گزینه جدی تصدی وزارت اقتصاد است

🔸با پایان انتخابات، اکنون توجه به انتخاب کابینه دولت جدید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. آخرین تحلیل‌ها نشان می‌دهند که عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در دولت روحانی، اصلی‌ترین گزینه‌ مطرح برای وزارت اقتصاد است. اما آیا او گزینه مناسبی برای این سمت است؟

🔸وضعیت تورم و نقدینگی: در دوره ریاست همتی بر بانک مرکزی، تورم به شدت افزایش یافت و به ۴۷ درصد رسید. همچنین، رشد نقدینگی به بالاترین حد خود در ۴۰ سال گذشته رسید و قیمت دلار به شدت بالا رفت.

🔸وضعیت رشد اقتصادی: در دوره ریاست همتی بر بانک مرکزی رشد اقتصادی کشور منفی بود. جالب اینجاست این فرد در زمان دولت سیزدهم تبدیل به طلبکار و مطالبه‌گر از دولت شده بود، دولتی که میانگین رشد آن بیش از ۴ درصد بود.

🔸وضعیت قیمت دلار: قیمت دلار در دوران ریاست همتی بیش از ۲۵۰ درصد افزایش یافت و وی در بین روسای بانک مرکزی کشور رتبه اول بی‌ارزش کردن پول ملی را دارد.

🔸وضعیت تعامل با فعالان اقتصادی: به غیر از بحران‌ها و رکوردهای منفی، در دوران حضور همتی در ساختمان شیشه‌ای میرداماد، بانک مرکزی تعامل سازنده‌ای را با فعالان اقتصاد بخصوص صادرکنندگان به عنوان سربازان جنگ اقتصادی نداشت بطوریکه هر چند ماه یکبار شاهد تجمع مقابل ساختمان این بانک بودیم.

🔸در نهایت، انتخاب وزیر اقتصاد با توجه به بحران‌های اقتصادی کنونی و نیاز به مدیری با تجربه و توانمند، از اهمیت بالایی برخوردار است. آیا همتی می‌تواند این چالش‌ها را برطرف کند؟ این سوالی است که باید به آن پاسخ داده شود.

.
✍️…
.
▫️قرارگاه جنبش انقلابیون (قجا)▫️
.
🌐 https://313-313.ir

▪️سروش +
.
📡 https://splus.ir/Ghja_ir
.
▪️ایتا
.
📡 https://eitaa.com/Ghja_ir