12 اردیبهشت 1403

قرارگاه جنبش انقلابیون (قجا)

قرارگاه امنیتی و سایبری جنبش انقلابیون جمهوری اسلامی ایران

کیکی که هیچ خرسی نگرفت

کیکی که هیچ خرسی نگرفت

🔹همزمان با برگزاری هفتادوچهارمین دوره از جشنواره برلین، جاروجنجال رسانه‌ای پیرامون فیلم سینمایی «کیک محبوب من»؛ ساخته بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم بالا گرفت.

🔹بسیاری از رسانه‌های ضد انقلاب امید بسته بودند تا این فیلم سطحی و ضعیف با دریافت خرس طلایی، سینمای رسمی ایران را تحقیر کند و فتح بابی باشد برای سوق دادن اهالی سینما به سمت ساخت فیلم‌های زیرزمینی و پشت پا زدن به سینمای رسمی. اما همه این تخیلات، نه تنها با خرس نگرفتن؛ بلکه با بازماندن از دریافت جوایز اصلی، رنگ باخت و رشته‌ها پنبه شد.

🔹این فیلم به گفته عواملش با نادیده گرفتن محدودیت‌های سینمای ایران ساخته شده بود. عوامل فیلم می‌خواستند با نمایش چند پیرزن بی‌حجاب و مشروب‌خواری علنی و دیالوگ‌های شعاری با بازی‌های سطحی و نچسب، بی‌هنری خود را غالب آلمانی‌ها کنند. غافل از آنکه شعارهایشان برای داوران برلیناله نیز پس‌زدگی داشت و حتی چاشنی بیانیه و انتشار عکس‌های دو نفره کارگردانان نیز نتوانست کلاه سرشان بگذارد تا جوایز را به همین راحتی به این فیلم بدهند.

🔹همان که فیلم را به جشنواره راه دادند و هنر را فدای سیاست‌زدگی کردند از سر ضدیت با اقتدار جمهوری اسلامی بود و همه حاشیه‌سازی‌ها و خودِ فیلم، روی هم از گرفتن یک جایزه اصلی هم عاجز ماند و تنها دو جایزه بی‌اهمیت فیپرشی و کلیساهای جهانی! را گرفت!

.
✍️…
.
▫️قرارگاه جنبش انقلابیون (قجا)▫️
.
https://313-313.ir
.
🚫⚖️ورود به این کانال جرم است⚖️🚫
.
https://splus.ir/Ghja_313