12 اردیبهشت 1403

قرارگاه جنبش انقلابیون (قجا)

قرارگاه امنیتی و سایبری جنبش انقلابیون جمهوری اسلامی ایران

فناوری آموزشی EdTech

ما اغلب به فناوری به عنوان یک برنامه جدید یا جدیدترین گوشی هوشمند فکر می‌کنیم، اما تعداد کمی از ما به قدرت فناوری در آموزش فکر می‌کنیم. اگرچه ممکن است مدتی از آخرین حضور شما در مدرسه گذشته باشد، از فناوری برای به روز رسانی و پیشرفت سیستم آموزشی فعلی ما استفاده می‌شود.

معلمان و دانش‌آموزان از فناوری در کلاس درس به روش‌های مختلف استفاده می‌کنند تا تجربه یادگیری را تقویت کنند و آموزش را هوشمندتر از همیشه کنند و فناوری آموزشی، “EdTech” اکنون یک صنعت خاص خود است.

در طول زمان همه‌گیری کرونا، فناوری آموزشی یک شبه از یک مزیت به یک ضرورت تبدیل شد. پیش از این، Edtech می‌توانست به عنوان عنصری تا حدودی حواس‌ پرتی برای کلاس درس دیده شود. اکنون، بهترین نمونه‌های EdTech از طرح درس منصرف نمی‌شوند. در عوض، این ابزارها محیط های یادگیری یکپارچه را برای همه دانش آموزان و مربیان ایجاد می‌کنند، صرف نظر از اینکه از کجا ممکن است در هر روز شرکت کنند.

EdTech به گونه‌ای طراحی شده است که مستقیماً در طرح درس کلاس ادغام شود تا تجربه آموزشی را افزایش دهد. برای ایجاد حواس پرتی یا قطع ارتباط بیشتر از آنچه حل می‌کند وجود ندارد. اگر این کار را انجام دهد، ممکن است نشانه‌ای برای تغییر به سمت فناوری موثرتر باشد. خبر خوب این است که امروزه با وجود فناوری‌های آموزشی فراوان، ابزارهایی برای پشتیبانی از هر کلاس درس وجود دارد – کلاس حضوری، از راه دور یا ترکیبی.

فناوری آموزشی چیست؟
فناوری آموزشی طبقه‌بندی فناوری است که برای ارتقا و دسترسی به آموزش استفاده می‌شود. این می تواند شامل سخت افزار، نرم افزار و سایر موارد مرتبط باشد که توسط مربیان و دانش آموزان در طول فرآیند یادگیری استفاده می‌شود. این ابزارها به دانش‌آموزان کمک می‌کنند در کلاس‌های خود شرکت کنند، همکاری کنند، با دانش‌آموزان از راه دور ارتباط برقرار کنند، یا به روشی جدید، در داخل یا خارج از کلاس درس بیاموزند. EdTech اغلب مترادف فناوری آموزشی است.

صنعت EdTech
فناوری آموزش به عنوان یک صنعت به طور تصاعدی در حال رشد است و ارزش آن در سال 2022 تقریباً 123.4 میلیارد است و تا سال 2030 با نرخ پیش‌بینی شده سالانه 13 درصد افزایش می‌یابد. کارشناسان صنعت رشد مداوم در ابزارهای EdTech و رونق در AI تقویت شده با AR را پیش‌بینی می‌کنند‌ و محصولات فناوری آموزشی یکپارچه VR در سال‌های آینده. به طور خاص، K-12 شاهد افزایش سریع یادگیری مبتنی بر بازی است که به EdTech متکی است، که در کنار یادگیری پروژه محور بیشتر در مدارس در حال تکامل است.

چرا EdTech مهم است؟
تحقیقات نشان داد که دانش‌آموزان مدارسی که دستگاه‌های فن‌آوری کافی دارند، بهتر از دانش‌آموزانی که به فناوری و اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند، عمل می‌کنند. EdTech معلمان را قادر می‌سازد تا از یادگیری ترکیبی پشتیبانی کنند، که یک محیط کلاسی فراگیر ایجاد می‌کند که بدون توجه به موقعیت مکانی یا توانایی آنها برای حضور فیزیکی در کلاس، دسترسی به فراگیران را فراهم می‌کند.

مزایای فناوری آموزشی
1. فناوری آموزشی کلاس‌های درس ترکیبی را متصل نگه می‌دارد
ساده‌ترین زمینه برای دیدن مزایای فناوری آموزش، یادگیری از راه دور است. یادگیری از راه دور – شرکت در سخنرانی‌ها یا کلاس‌ها به صورت مجازی با ارتباط تصویری یا صوتی برای مشارکت‌- نیاز به استفاده از EdTech برای درگیر نگه داشتن کلاس دارد. برقراری تماس ویدیویی برای کلاسی از دانش‌آموزان به افراد امکان می‌دهد بدون توجه به مکانی که هستند در آن شرکت کنند و آموزش را برای افراد بیشتری به ارمغان می‌آورد.

2. نرم افزار فناوری آموزش به دانش آموزان اجازه می دهد تا به طور مؤثرتری کار کنند
نرم افزار EdTech درجه جدیدی از انعطاف پذیری را برای یادگیری از راه دور به ارمغان می‌آورد. به لطف انواع دوره‌های آنلاین و کتابخانه‌های کتاب‌های درسی دیجیتالی که دانش‌آموزان از طریق ابزارهای EdTech به آن‌ها دسترسی دارند، دانش‌آموزان می‌توانند به صورت مجازی به کارهای خود دسترسی داشته باشند، تکالیف را به صورت آنلاین انجام دهند و با سرعت خودشان یاد بگیرند. اگر دانش‌آموزی با یک بخش مشکل دارد یا واقعاً بخش دیگری را می‌شناسد، می‌تواند پیش برود یا بخش‌های مورد نیاز خود را دوباره بیاموزد – به همه دانش‌آموزان این امکان را می‌دهد که تجربه یادگیری خود را با نیازهای خود تنظیم کنند.

3. EdTech به معلمان کمک می کند تا سازماندهی شوند
با استفاده از پلتفرم‌های EdTech، معلمان می‌توانند مخزن‌های دیجیتالی از مواد آموزشی، فیلم‌ها و اسلایدهای مورد استفاده را ایجاد کنند، سپس به دانش‌آموزان و مراقبان دسترسی داشته باشند تا در زمان خود مرور کنند. به راحتی می‌توانید ببینید که با چه موادی برای آموزش در دسترس دارید و باعث صرفه جویی در انرژی لازم برای نگاه کردن به انبوه منابع کاغذی قدیمی می‌شود. وقتی همه کلاس‌ها از راه دور تدریس می‌شوند، تمایل دارند که با یکدیگر خونریزی کنند. برای معلمانی که چندین کلاس از راه دور و ترکیبی را مدیریت می‌کنند، EdTech به آنها اجازه می‌دهد تا در هر کلاس جدید و درسی که آماده و سازماندهی شده است نشان داده شوند.

💢 قرارگاه جنبش انقلابیون (قجا)
.
https://313-313.ir