31 فروردین 1403

قرارگاه جنبش انقلابیون (قجا)

قرارگاه امنیتی و سایبری جنبش انقلابیون جمهوری اسلامی ایران

10 چارچوب امنیت سایبری که باید درباره آن‌ها بدانید


همان‌طور که تهدیدات سایبری پیچیده‌تر می‌شوند، درک و اجرای چارچوب‌های امنیت سایبری قوی برای سازمان‌ها در هراندازه بسیار مهم است. این مقاله ضروری‌ترین چارچوب‌های امنیت سایبری را فهرست می‌کند که برای راهنمایی کسب‌وکارها و دولت‌ها در حفاظت از دارایی‌های دیجیتال خود ایجادشده‌اند. از دستورالعمل‌های جامع چارچوب امنیت سایبری NIST تا استانداردهای خاص بخش ISO/IEC 27001، این چارچوب‌ها یک رویکرد ساختاریافته و استراتژیک برای مدیریت ریسک‌های امنیت سایبری ارائه می‌کنند.

کنترل‌های امنیتی حیاتی CIS

کنترل‌های امنیتی حیاتی CIS (CIS Controls)، مجموعه‌ای سرراست، اولویت‌بندی شده و تجویزی از بهترین شیوه‌ها برای ارتقای وضعیت امنیت سایبری ارائه می‌کند. این کنترل‌ها از طریق فرآیند اجماع جامعه توسط هزاران متخصص امنیت سایبری در سراسر جهان مورداستفاده قرار می‌گیرند و توسعه می‌یابند.

COBIT

اهداف کنترل برای فناوری اطلاعات و مرتبط (COBIT)، چارچوبی است که برای حاکمیت فناوری اطلاعات طراحی‌شده است. این به کسب‌وکارها در اتخاذ، نظارت و تقویت بهترین شیوه‌ها در مدیریت فناوری اطلاعات کمک می‌کند. COBIT که توسط ISACA توسعه‌ یافته است برای اتصال چالش‌های فنی، ریسک‌های تجاری و نیازهای کنترلی خدمت می‌کند.

CSA Cloud Controls Matrix (CCM)

ماتریس کنترل‌های ابری CSA (CCM) به‌عنوان یک چارچوب کنترل امنیت سایبری به‌طور خاص برای محاسبات ابری طراحی‌شده است. این شامل 197 هدف کنترلی است که در 17 حوزه سازمان‌دهی شده‌اند و کل طیف فناوری ابر را در بر می‌گیرد. این ماتریس برای ارزیابی روشمند پیاده‌سازی‌های ابری مفید است و توصیه‌هایی در مورد تخصیص کنترل‌های امنیتی در میان شرکت‌کنندگان مختلف در زنجیره تأمین ابر ارائه می‌دهد.

HITRUST CSF

HITRUST CSF یک چارچوب قابل تائید است که به سازمان‌ها روشی کارآمد برای مدیریت انطباق با مقررات و استانداردها و همچنین مدیریت ریسک ارائه می‌دهد. این چارچوب، وضوح، راهنمایی و ارتباطات لازم را به منابع معتبر ارائه می‌کند و سازمان‌ها را در سراسر جهان قادر می‌سازد از انطباق خود با دستورات حفاظت از داده‌ها اطمینان حاصل کنند.

ISO/IEC 27001:2022

ISO/IEC 27001 یک استاندارد جهانی شناخته‌شده برای سیستم‌های مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) است که معیارهایی را که این سیستم‌ها باید رعایت کنند را تعیین می‌کند. این استاندارد راهنمایی جامعی را برای مشاغل در هراندازه و در بخش‌های مختلف در مورد استقرار، پیاده‌سازی، نگهداری و ارتقای مداوم سیستم مدیریت امنیت اطلاعات ارائه می‌دهد.

چارچوب امنیت سایبری NIST (CSF)

چارچوب امنیت سایبری NIST برای کمک به سازمان‌ها در راه‌اندازی یا تقویت برنامه‌های امنیت سایبری خود طراحی‌شده است. بر اساس شیوه‌های اثبات‌شده، به تقویت دفاع امنیت سایبری سازمان کمک می‌کند. این چارچوب گفتگو در مورد امنیت سایبری را بین طرف‌های داخلی و خارجی ترویج می‌کند. برای سازمان‌های بزرگ‌تر، ادغام و همسویی مدیریت ریسک امنیت سایبری با استراتژی‌های مدیریت ریسک سازمانی گسترده‌تر را تسهیل می‌کند.

کاتاکری (Katakri)

Katakri که توسط سازمان امنیت ملی فنلاند ایجاد شده است، برای اطمینان از اینکه سازمان هدف اقدامات امنیتی کافی را حفظ می‌کند، طراحی‌شده است. این امر برای جلوگیری از افشای اطلاعات طبقه‌بندی‌شده از یک مرجع در تمام تنظیماتی است که این اطلاعات در آن پردازش می‌شود.

PCI DSS

استاندارد امنیت داده صنعت کارت پرداخت (PCI DSS) یک استاندارد امنیتی برای مدیریت اطلاعات کارت اعتباری صادرکنندگان اصلی کارت است. این استاندارد توسط شورای استانداردهای امنیتی صنعت کارت پرداخت (PCI SSC) نظارت می‌شود، این استاندارد توسط مارک‌های کارت موردنیاز است. هدف آن بهبود مدیریت داده‌های دارنده کارت و به حداقل رساندن تقلب در کارت اعتباری است. مطابقت با این استاندارد به‌صورت سالانه یا فصلی تائید می‌شود.

SOGP

استاندارد عملکرد خوب برای امنیت اطلاعات (SOGP) راهنمایی‌های عملی و قابل‌ اعتماد در مورد موضوعات امنیت اطلاعات متمرکز بر تجارت ارائه می‌دهد. این به سازمان‌ها در اجرای بهترین شیوه‌های فعلی در عملیات تجاری، برنامه‌ها و سیاست‌های امنیت اطلاعات و همچنین چارچوب‌های مدیریت ریسک و انطباق کمک می‌کند.

چارچوب کنترل ایمن (SCF)

چارچوب کنترل‌های امن (SCF) بر کنترل‌های داخلی متمرکز است که شامل سیاست‌ها، استانداردها، رویه‌ها، فناوری‌ها و فرآیندهای مرتبط با امنیت سایبری و حریم خصوصی داده‌ها می‌شود. این‌ها برای ارائه اطمینان معقول از دستیابی به اهداف تجاری و پیشگیری، شناسایی و اصلاح رویدادهای ناخواسته ساخته‌شده‌اند.

✍️…

“”قرارگاه جنبش انقلابیون(قجا)””

https://313-313.ir/