14 اردیبهشت 1403

قرارگاه جنبش انقلابیون (قجا)

قرارگاه امنیتی و سایبری جنبش انقلابیون جمهوری اسلامی ایران

5 نکته برای تقویت امنیت تلفن همراه اندرویدی

5 نکته برای تقویت امنیت تلفن همراه اندرویدی

در اینجا بهترین و ساده‌ترین روش‌ها برای کمک به جلوگیری از به خطر افتادن دستگاه تلفن همراه اندرویدی شما آورده شده است.

کاربران تلفن همراه توجه داشته باشند ایمن نگه داشتن تلفن شما مهم است، مخصوصا امروزه با سیل مداوم تهدیدات امنیت سایبری مواجه هستیم. یک حمله موفقیت آمیز می تواند به مهاجم اجازه دهد تا حساب بانکی شما را تخلیه کند، داده های شما را سرقت کند یا فعالیت های غیرمجاز داشته باشد. با سرقت رفتن هویت شما، کاری که مهاجمان می توانند با این اطلاعات انجام دهند پایانی ندارد.

بکارگیری نکته های امنیتی در قسمت جلویی باعث می‌شود در صورت قربانی شدن در حمله امنیت سایبری، نیاز به صرف زمان، انرژی و حتی پول کمتر شود. بنابراین، خوشحال خواهید شد که بدانید ایمن نگه داشتن تلفن اندرویدی شما آنقدرها هم که فکر می کنید چالش برانگیز نیست.

1. فقط برنامه های ضروری را نصب کنید
اولین توصیه برای بسیاری از مردم سخت است. با این حال، باید از خود بپرسید که آیا واقعاً به آن بازی تصادفی و غیرقابل اعتمادی که در فروشگاه های نرم افزار پیدا کردید نیاز دارید؟ احتمالا جواب این نیست. این اقدام مهم است زیرا هرگز نمی دانید چه نوع کد مخربی در کمین یک برنامه یا چارچوب تبلیغاتی یک برنامه وجود دارد. هنگامی که می خواهید یک برنامه شخص ثالث را دانلود کنید، مطمئن شوید که از یک منبع قابل اعتماد، مانند یک شرکت بزرگ و معتبر است.

2. فروشگاه های نرم افزار معتبر
در ادامه نکته قبلی، به دانلودهای ایمن پایبند باشید. استفاده از منابع معتبر، امکان دانلود ایمن را بیشتر می کند. این بدان معنا نیست که می توان به هر برنامه موجود در پلتفرم ها اعتماد کرد، اما بیشتر آنها به دقت بررسی شده اند. البته اندروید دارای یک ویژگی امنیتی داخلی است که اگر  متوجه مضر بودن دانلود اپلیکیشن شود، پیامی برای شما ارسال می کند.

 توجه داشته باشید که تعداد بالای دانلود به معنای قابل اعتماد بودن برنامه نیست.

3. روی پیوندهای موجود در پیامک ها از افراد ناشناس ضربه نزنید
هرگز و هرگز روی پیوندی در پیامک از منبعی که نمی دانید ضربه بزنید. هر زمان که پیامکی از منبعی ناشناس دریافت می کنید، فرض کنید تلاشی برای دسترسی به داده های شما یا نصب بدافزار در دستگاه شما است. اگر پیامک آلوده دریافت کردید به آن پیام‌ها پاسخ ندهید – شماره را مسدود کنید یا نادیده بگیرید، اما درگیر نشوید. 

4. به روز رسانی، به روز رسانی، به روز رسانی
گوگل وصله های امنیتی را برای سیستم عامل اندروید منتشر می کند و نصب آن ها بسیار مهم است. این به روز رسانی ها فقط شامل ویژگی های جدید و هیجان انگیز نیستند. آنها همچنین آسیب پذیری های امنیتی را اصلاح می کنند تا شما را ایمن نگه دارند. برای بررسی ارتقای سیستم عامل، به تنظیمات > سیستم > به روز رسانی سیستم بروید.

5. به شبکه های ناامن وصل نشوید
اتصال که به یک شبکه بی‌سیم ناامن یا استفاده از وی پی ان های نامعتبر احتمال به خطر افتادن حریم خصوصی و دستگاه تلفن همراهتان هست اگر متوجه شدید که می خواهید به شبکه ای بدون رمز عبور امن متصل شوید، این کار را نکنید.



“”قرارگاه جنبش انقلابیون(قجا)””

https://313-313.ir/