6 مرداد 1403

قرارگاه جنبش انقلابیون (قجا)

قرارگاه امنیتی و سایبری جنبش انقلابیون جمهوری اسلامی ایران

شهید محمد جواد روزی طلب

سردار شهید محمد جواد روزی طلب در ۲۸مرداد ۱۳۴۲ در محله لب شیراز در خانواده ای مذهبی متولد شد.
او سومین پسر خانواده بود. محمد جواد روزی طلب دوران نوجوانی اش را در شیراز و در محله سیل آباد به سر برد و در دبیرستان ابوذر به تحصیل پرداخت. با پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد سلمان و مسجد جوادالائمه هفت تنان به فعالیت پرداخت و نقش مهمی در مبارزه با گروهک های ضدانقلاب داشت. در ماجرای انقلاب فرهنگی و تسخیر دانشکده ادبیات شیراز نقش آفرینی کرد.
با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان نیروی داوطلب به جبهه آبادان رفت و تا سال ۶۱ در عملیات های شکست حصرآبادان و آزادی بستان و فتح المبین حضور داشت. در عملیات فتح المبین ، شهید محمد حسن روزی طلب ، برادر کوچکترش به شهادت رسید و پیکرش پس از ۱۵ روز در شیراز تشییع و به خاک سپرده شد.
چند ماه بعد محمد جواد روی طلب که به تازگی به عضویت رسمی سپاه پاسداران پیوسته بود ، با خواهر محترمه سردار شهید عبدالحمید حسینی که در شیراز به عنوان شهید فدایی امام زمان (عج) معروف است، ازدواج کرد.

حاصل این ازدواج سه فرزند پس به نام های محمدحسن، عبدالحمید و محمد محسن است ، در اسفند  ۱۳۶۲ ، محمد محسن روزی طلب برادر محمد حسن (کوچکترین فرزند پسر خانواده روزی طلب) در ۱۵ سالگی در عملیات خیبر و در جزیره مجنون به شهادت رسید.

سردار شهید محمد جواد روزی طلب در سپاه پاسداران مسئولیت های متعددی مانند اطلاعات و عملیات تیپ امام سجاد علیه السلام و مسئولیت پذیرش سپاه فارس را غهده دار شد.

سردار شهید محمد جواد روزی طلب از اولین چهر ها در استان فارس بود که در مقابل باند نفاق علی محمد دستغیب در دهه ۶۰ ایستاد و به خاطر این ایستادگی مورد هجوم و ضرب و شتم این باند قرار گرفت.

او در سال ۱۳۶۵ و با تاسیس تیپ مستقل ۳۵ امام حسن (علیه السلام ) مسئولیت پرسنلی این تیپ را بر عهده گرفت و در عملیات کربلای ۴ شرکت کرد.
سردار شهید محمد جواد روزی طلب در شب ۲۵ دی ماه ۱۳۶۵  و در مرحله دوم عملیات کربلای ۵ به همراه سرداران شهید هاشم عتمادی، فرمانده تیپ امام حسن ع و سردار شهید محمد غیبی جانشین این تیپ در منطقه عمومی شلمچه به درجه رفیع شهادت رسید.

شهید محمد جواد روزی طلب در شب شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها و در عملیاتی که با رمز «یازهرا س » آغاز شده بود، با پهلویی شکسته به دیدار معبود شتافت .
روحشان شاد و راهشان پررهرو باد
صلوات

ستاد جنبش انقلابیون کل کشور