10 فروردین 1403

قرارگاه جنبش انقلابیون (قجا)

قرارگاه امنیتی و سایبری جنبش انقلابیون جمهوری اسلامی ایران

اپل به‌روزرسانی‌های امنیتی بی‌درنگ را برای iOS و macOS منتشر می‌کند

اپل قابلیت جدیدی برای iOS و macOS معرفی کرده تا نصب پچ‌های امنیتی به‌صورت مستقل از نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل امکان‌پذیر شود.

امنیت یک هدف یا مقوله متحرک و در حال تغییر است و اپل قصد دارد خودش را با آخرین تغییرات تطبیق دهد. این شرکت برای به‌روز نگه داشتن آیفون و مک جدیدترین پچ‌های امنیتی سرویس Rapid Security Response  را راه اندازی کرده است قابلیت Rapid Security Response نصب به‌روزرسانی‌های امنیتی iOS را به‌صورت مستقل (جدا از نسخه‌ی سیستم‌عامل) ممکن می‌کند.

اپل این قابلیت امنیتی جدید خود را در جریان برگزاری کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان معرفی کرد. به نظر می‌رسد که در حال حاضر Rapid Security Response  در نسخه بتای توسعه دهندگان برای iOS 16 قابل‌دسترس است  (به این معنی احتمالاً با انتشار عمومی iOS 16 نیز عرضه خواهد شد).

این ویژگی در نسخه توسعه‌دهنده  iOS 16، گزینه‌ی مربوط به فعال‌سازی این قابلیت در منوی تنظیمات دیده می‌شود در به‌روزرسانی‌های خودکار نیز «نصب فایل‌های سیستم و داده» ظاهر می‌شود. این نشان می‌دهد که اپل ممکن است به طور پیش فرض وصله‌های امنیتی خودکار را اعمال کند.

https://313-313.ir/

توضیحات این ویژگی نشان می‌دهد که ممکن است برای اعمال برخی به‌روزرسانی‌ها نیازی به راه‌اندازی مجدد گوشی خود نداشته باشید بدین معنی که این بهبودها ممکن است بین به‌روزرسانی‌های معمولی در گوشی اعمال شوند، بدون نیاز به ریستارت.

در گذشته کاربران باید منتظر می ماندند تا اپل به‌روزرسانی‌های امنیتی مهم را با نسخه‌های کوچک منتشر کند اما با سیستم جدید وصله امنیتی سریع، می‌توان بدون نیاز به انتشار یک به‌روزرسانی نرم‌افزار جداگانه، رفع اشکالات مهم را انجام دهد و امنیت دستگاه‌هایش را بیشتر کند. Google  رویکرد مشابهی را با به‌روزرسانی‌های سیستم Google Play  که جدا از به‌روزرسانی‌های نسخه OEM هستند اتخاذ کرده است، تا از دستگاه‌های Android در برابر آسیب‌پذیری‌های بدافزار و نرم‌افزار محافظت کند.

اکنون، ویژگی جدید اپل آن را آماده می‌کند تا دستگاه‌های iOS و macOS را نیز در برابر حملات و آسیب‌پذیری‌های غیرمنتظره سایبری به صورت فعال‌تر ایمن کند. این می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن وصله‌ها را بدون نیاز به اتکا به کاربران برای دانلود و نصب آن‌ها منتشر کند، و در مجموع آنها را مؤثرتر می‌کند.

اپل همچنین ویژگی‌های امنیتی جدیدی را در iOS معرفی کرده است، از جمله Safety Check برای حذف دسترسی به داده‌ها از سوءاستفاده‌کنندگان، قفل پیش‌فرض برای عکس‌های مخفی و اخیراً حذف شده و پشتیبانی از Face ID برای حالت افقی.

https://313-313.ir/